Skrapar man lite på ytan så kommer man på att det är vanligare än vad man tror.
Började räkna arbetskamrater som är alkoholister och det blev en hel del, kanske 4-5 bara på mitt nuvarande jobb.
Har speciellt en kollega som är gravt alkoholiserad, men trots detta sköter hen sig perfekt på jobbet.
Hen är en mycket uppskattad medarbetare och har en otroligt lugnande och inkännande förmåga mot patienterna.
Hen är väldigt smart också.
Jag kan inte låta bli att tänka på vad den här personen skulle kunna uträtta om inte missbruket fanns där.
Jag tycker det känns lite sorgligt.
Den här personen är inte intresserad av att ta tag i sitt missbruk. Alla vet om det, det syns dessutom på hen att hen är rätt sliten på det sättet som alkoholister kan se ut.
Bara när jag har skrivit det här inlägget så kom jag på minst 2-3 till.
Så fruktansvärt sorgligt!
Jag dricker inte alls själv.
Dels beror det på att jag tar mediciner som är dåliga att kombinera med alkohol men den största anledningen är att det är så många i min närmaste släkt som helt enkelt dricker för mycket.
Jag ursäktar det alltid med medicinerna eftersom det är enklast så.
Vid flera gånger har jag märkt att en del familjemedlemmar blir omåttligt provocerade av att jag valt att avstå.
Jag har till och med blivit hånad för det, vilket kändes jäkligt orättvist eftersom jag då var tvungen att ta en hel del lugnande som man absolut inte ska blanda med alkohol.
På något sätt kanske det är så att dom som dricker för mycket föredrar att andra också dricker, för att det ska bli "normalt".