Sv: Alkoholfritt till räksmörgåsar?
Var köper man den?Sanpellegrino limonada är en "vuxen" citronläsk som inte är så söt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var köper man den?Sanpellegrino limonada är en "vuxen" citronläsk som inte är så söt.
Ja det har då aldrig setts som aktuellt här.... Kan ev bero på att jag, och mina bekanta bor på landet så avstånden är inte alltid korta.
Har dock heller inte hört talas om det av mina stadsbekanta, fast jag rör mig iofs i árbetarklassen mestadels, är kanske en klassfråga
trodde att öl och skaldjur var väldigt opassande
Lättöl, cider alt. pommac borde väl funka bra.
Är det verkligen så att alla gäster åker en och en? Om inte så kan man väl ha lite starkare drycker också. Man får väl förutsätta att de som kör är vuxna som tar ansvar.
Jag kan tänka mig att en del gäster som blir bortbjudna på smörgåstårta en lördag kan tycka det är lite snålt ifall det starkaste som bjuds är lättöl. En del i min bekantskapskrets hade garanterat mumlat något om 'snålhet' i det fallet.
Citronvatten?
Min omedelbara tanke var te. Jag har alltid druckit te till räksmörgås.OT: Rent spontant skulle jag nog säga kaffe till räksmörgåsar.
Är jag helt ensam om att aldrig någonsin ha druckit starkvaror till räkmacka?
I min värld är det lättöl eller vatten som serveras. Jag hade aldrig tänkt tanken vin
Jag äter sällan räkmacka, men på jobbet förekommer det när något ska firas. Då blir jag förvånad om det inte finns öl eller vin. På mitt förra jobb serverades i motsvarande situationer smörgåstårta och alkoholfri dryck (lättöl, mineralvatten, alkoholfri cider), vilket jag uppfattade som lite väl - hämmat, kanske?
Skulle jag bjuda på räkmacka en lördagslunch, skulle jag servera öl eller vin om jag inte visste att alla måste köra bil efteråt.
Regionala skillnader?
Häromkring tror jag man skulle höja på ögonbrynen om det serverades vin
Men öl då? Alltså från Systembolaget?
Min bild är att man dricker mer öl än vin på landsbygden och i småorter än i städer, och omvänt.
I Bibelbältet där jag växte upp, var lättöl alltför vågat att bjuda på större sällskap som inte var av privat natur (några decennier sedan, kan ha liberaliserats).
I mitt andra hemland är öl rätt självklart till typ allt utom frukost.