Alkohol och körkort, nu väntar tuffare tider.

Det är ju skitsamma om det är för mycket, det är inte olagligt att dricka för mycket i Sverige
Fast jo, det är faktiskt inte "lagligt" att vara ute full och påverkad. Som sagt, hemma är det tyvärr okej att dricka sig redlös om man vill varje dag men bilar ska sådana hålla sig borta från.

Alkohol har alltid tagits i försvar oavsett vad det än gäller, lite märkligt då det på intet sätt är nåt livsavgörande och viktigt som vi måste ha.
J, och kommentarerna på FB till den här artikeln gick i stil med att det var fruktansvärt, ett övergrepp, felaktigt av läkarna att göra så, olagligt,någon drack en helg bara och blev av med körkortet så det var orättvist osv osv .

Ingen reflekterade över att det är ett sätt att få ner antal alkoholpåverkade i trafiken, att belysa riskpersoner och ge dem hjälp och över sin egen mängd de dricker. Drick inte så mycket att det ger utslag om oro finns! Det är lätt!

J, och kommentarerna på FB till den här artikeln gick i stil med att det var fruktansvärt, ett övergrepp, felaktigt av läkarna att göra så, olagligt,någon drack en helg bara och blev av med körkortet så det var orättvist osv osv .

Ingen reflekterade över att det är ett sätt att få ner antal alkoholpåverkade i trafiken, att belysa riskpersoner och ge dem hjälp och över sin egen mängd de dricker. Drick inte så mycket att det ger utslag om oro finns! Det är lätt!
Du dömer med andra ord personer som inte bryter mot lagen enbart baserat på att andra kört berusade?

Du är för att man ska kunna övervaka privatpersoner i deras hem för att kontrollera vad de gör lagligt på sin fritid?
Som sagt, drick på hemma om du vill men ge dig inte ut bland folk påverkad. Då är det riskfritt. Och dricker du såpass att det dyker upp på blodprover så är du en fara i trafiken. För det krävs en hel del för att det ska synas. Det är ingenting då man kan vara nykter i några dagar så går bakfyllan över liksom utan då har man ett beteende som är riskfyllt.

Fast vad spelar någons alkoholkonsumtion för roll om den personen aldrig kör onykter? Så länge en person sköter sitt, sitt jobb, sin ekonomi och aldrig är ute berusad och stör ordningen så är det väl dens ensak om den dricker en eller två flaskor vin i veckan?
Det är större risk att köra berusad om man har körkort och bil.

Det är villkoren du "skrev under på" när du tog körkort. Lämna tillbaka det om du är missnöjd och inte längre går med på det. Det är för att rädda människor.

Blir mörkrädd av människor i denna tråden. Vi vill alltså ha ett samhälle där något som är lagligt ska vara bevis för att man kan begå ett brott i framtiden, då kan vi lika gärna förbjuda alkohol helt och hållet.

Vilka andra beteenden är ni ok att bestraffa människor i förhand på?

Ingenting säger att personen kör. Du förespråkar att vi ska straffa människor utan bevis för brott, det är ju helt bisarrt
Men såhär är det, oavsett om man går cyklar åker sparkcykel påverkad så kommer körkortet ryka om polisen ser en vara en fara i trafiken. Det har ingenting med bilen i sej självt att göra utan ens beteende. Och polisen drar väl slutsatsen att kan man vara en fara i trafiken utan bil kan man också vara det med bil.

Inte direkt första gången såklart, men tar dom en 3 gånger under en tvåårs period så kommer körkortet åka. Och det är rätt tycker jag. Eller så får man regelbundet visa att man är nykter vilket också är rätt tycker jag. För det visar att man inte ser riskerna riktigt med alkoholen.

Hur ska du ha det, drick som du vill hemma men passa dig jävligt noga om det syns på ett blodprov även om du bara suttit hemma och druckit?
Du förstår väl att det inte syns på blodprov för att du druckit en del under en semesterperiod? Om man inte dricker dagen innan väldigt då och det inte gått ur systemet.

Det ska inte synas om man varit nykter en vecka tex på blodprov, då har man druckit rejäla mängder i livet för att det ska synas.

Det är större risk att köra berusad om man har körkort och bil.

Det är villkoren du "skrev under på" när du tog körkort. Lämna tillbaka det om du är missnöjd och inte längre går med på det. Det är för att rädda människor.
Du vill med andra ord att det ska bli olagligt att dricka alkohol om man har körkort, även om man enbart drick hemma och aldrig kör berusad, enbart för att någon annan kan sätta sig bakom ratten och köra en bil även om de inte har körkort? Vad är nästa steg, alkoholmätare så du inte kan lämna hemmet om du inte blåser grönt?

Men såhär är det, osv sett om man går cyklar åker sparkcykel påverkad så kommer körkortet ryka om polisen ser en vara en fara i trafiken. Det har ingenting med bilen i sej självt att göra utan ens beteende.
Du kan inte bevisa det beteendet öht. Du förespråkar ett rent övervakningssamhälle där myndigheter ska gå in och bestämma hur människor kommer bete sig i framtiden baserat på laglig konsumtion

Du dömer med andra ord personer som inte bryter mot lagen enbart baserat på att andra kört berusade?
Det är ingen mänsklig rättighet att ha körkort. vill man inte följa reglerna som gäller för att ha det så behöver man inte, men då får man inte ha det. Eget val, helt klart.

Och ja, de som dricker så pass mycket att det syns på blodprov, oftast är det alltså inte bara ett prov som man tar, man tar mer än ett för att det inte ska vara tillfällig topp, har ett riskbruk och det är större risk att de kör berusade och orsakar skada för andra. Det är inga personer jag vill ha i trafiken. Det är dock vanligt att de människor inte ser sitt eget bruk själv som varken ett riskbruk eller problem eller ett problem att köra när man druckit något i alkoholväg.

Det är ingen mänsklig rättighet att ha körkort. vill man inte följa reglerna som gäller för att ha det så behöver man inte, men då får man inte ha det. Eget val, helt klart.

Och ja, de som dricker så pass mycket att det syns på blodprov, oftast är det alltså inte bara ett prov som man tar, man tar mer än ett för att det inte ska vara tillfällig topp, har ett riskbruk och det är större risk att de kör berusade och orsakar skada för andra. Det är inga personer jag vill ha i trafiken. Det är dock vanligt att de människor inte ser sitt eget bruk själv som varken ett riskbruk eller problem eller ett problem att köra när man druckit något i alkoholväg.
Det är med andra ord ingen mänsklig rättighet att lämna bostaden innan man blåst grönt i en alkoholmätare även om man är nykterist. :up: Jag äter smärtstillande, ska jag gå förbi polisen och slänga in mina bilnycklar efter jobbet eller vänta hemma tills de slår in dörren?

Du vill med andra ord att det ska bli olagligt att dricka alkohol om man har körkort, även om man enbart drick hemma och aldrig kör berusad, enbart för att någon annan kan sätta sig bakom ratten och köra en bil även om de inte har körkort? Vad är nästa steg, alkoholmätare så du inte kan lämna hemmet om du inte blåser grönt?
Nej jag har inget emot ett allmänt förbud mot alkohol.
Men alkoholmätare i varje bil hade varit en grej som löst många problem. Hela problemet med berusade människor i trafiken. Vilket är vad det handlar om.

Det är med andra ord ingen mänsklig rättighet att lämna bostaden innan man blåst grönt i en alkoholmätare även om man är nykterist. :up: Jag äter smärtstillande, ska jag gå förbi polisen och slänga in mina bilnycklar efter jobbet eller vänta hemma tills de slår in dörren?
Du är inte lite tramsig nu?

Och ja, de som dricker så pass mycket att det syns på blodprov, oftast är det alltså inte bara ett prov som man tar, man tar mer än ett för att det inte ska vara tillfällig topp, har ett riskbruk och det är större risk att de kör berusade och orsakar skada för andra. Det är inga personer jag vill ha i trafiken. Det är dock vanligt att de människor inte ser sitt eget bruk själv som varken ett riskbruk eller problem eller ett problem att köra när man druckit något i alkohol

Det står INGENSTANS i några regler att du inte har rätt till ditt körkort för att du dricker alkohol om du inte kör bil efteråt. Du vill döma personer utan att dom begått brott

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka