Aldrig sett??

Sv: Aldrig sett??

nej, det verkar som "stången" skall ligga under käken..en slags hävstångseffekt fast från undersidan....på ex raymond har man ju en kindstropp eller kedja....

Tyckte mig se ett bett där först, men det försvann när jag tittade andra gången. Så man får tävla utan bett, då? Har aldrig sett det heller

Nyfiken, nyfiken :o :D

:banana: som raymondcheck men en lite hårdare variant, mycket effektiv på hästar som vill köra ner skallen o "tjura".....

men detta är en Check...du har ett bett OCKSÅ, som sitter som vanligt på huvdlaget

:cool: tillägg; det var ngn som trodde att man hade bara det här o inget bett, men nej: du har vanligt huvudlag på : det här är som sagt en variant av raymond.

martha skrev:
nej, det verkar som "stången" skall ligga under käken..en slags hävstångseffekt fast från undersidan....på ex raymond har man ju en kindstropp eller kedja....
Humlan går ju med raymond o kedja... Är detta skarpare?
Tänkte testa O´mara käken igen...

Tigertofflan skrev:
Tyckte mig se ett bett där först, men det försvann när jag tittade andra gången. Så man får tävla utan bett, då? Har aldrig sett det heller

Nyfiken, nyfiken :o :D
Nej, detta är i kombination med en käk.. :D

trolljahn skrev:
:banana: som raymondcheck men en lite hårdare variant, mycket effektiv på hästar som vill köra ner skallen o "tjura".....
Inte på hästar som vill vika ihop halsen då?
Vill ju ha nå som för fram mulen neråt...

detta tror jag är skarpare..om man tittar på det och tänker sig hur det funkar så verkar det som att stången under trycks uppåt om hästen bular ner sig....så du får upp den nedre delen av hvudet..på raymond får du ofta en knick i nacken på hästen

martha skrev:
detta tror jag är skarpare..om man tittar på det och tänker sig hur det funkar så verkar det som att stången under trycks uppåt om hästen bular ner sig....så du får upp den nedre delen av hvudet..på raymond får du ofta en knick i nacken på hästen
Va kul att alla "braiga" saker är så billiga! :crazy:
Inte så kul att köpa nå för 600:- för att prova.... :mad: risken att hon inte accepterar det är ju rätt stor..

Jaja, lasse kommer snart (kusken) han får sponsra... jag menar titta! ;) Det är ju han som inte kan köra ordentligt, eller hur? :D ;)

Viker hon in huvudet mot halsen ? I så fall tror jag att hon försöker komma undan bettets inverkan i munnen. Eller ligger hon på och är hård i munnen? Pullburk vill hon inte ha säger du - men det finns en variant som är lite trevligare för dom - och just nu har gammkärringen hjärnsläpp för jag kommer banne mig inte på vad det heter fast jag har en sådan hemma till o med..men det ser ut som en typ "haklapp" i läder som du fäster ung. som en pullburk. ;) Går hon undan bettet har du mycket jobb att göra - så vi får hoppas på det andra!
tillägg: springrem då????

Senast ändrad av en moderator:

En jag känner som har ponnytravruss har en sådan på sin ena valack pga han viker in huvudet och får då inte luft.
Den fungerar jättebra och han har blivit ngt snabbare enligt kompisen.

Men jag har sett på jägers att en kvinnlig tränare har ett tjockt typ pvc plaströr trädd på käkremmen. Tror det har samma funktion men vet ej om man får starta med det, hon kom in i B-tränarstallet efter en träning när vi selade upp för B-tränarlicensen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Maria Gretzer är en hoppryttare som tävlat för Sverige i flera stora mästerskap och, trots sin erfarenhet, skulle hon aldrig gå in till...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 745
Senast: monster1
·
Samhälle För att länka till den andra tråden om att begränsa paddor. Flera skolor i Europa har börjat förbjuda mobiler under skoltid. Är det...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
8 075
Senast: Enya
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
874
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Jag har tänkt att frysa in sperma från min ena hane i år, i fall att jag själv vill använda honom längre fram. Är det någon som har...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II