Sv: Aldrig i livet....
Chansen är väl ungefär 0,01% att någon ens får svar på en sådan annons.
Hoppas jag åtminstone, har man inte råd att köpa en häst (finns ju ändå hästar att få tag på, typ vbl som är rätt så billiga), då bör man heller inte ha någon häst tycker jag.
Det är väl klart att det är tråkigt att vissa människor inte är förmögna och kan köpa hästar också liksom, att vissa människor inte får chansen. Men det finns ju alternativ som medryttarhästar och ridskolor, och då får man väl ta det på den vägen liksom,
man måste ju ändå ha rutin och tillräckligt med erfarenhet för att kunna köpa häst och ta hand om den själv, sen kostar det ju med: välutprovad utrustning, boxhyra, foder, försäkring, vet. kostnader, hovslagare och kostnader för att kunna träna och tävla.
Det blir ju ett par tusen i månaden.
Jag tror dock att de som annonserar ut oftast är småtjejer (under arton åtminstone), t.ex. så har det säkert ofta varit så att föräldrarnas svar på "kan vi inte köpa häst" säkert har varit "jo okej (efter mkt tjatande) men i sånna fall får du skaffa en häst för under 3000:-" (till exempel...) eller att en del till och med får lov och tjäna ihop sina egna pengar till och köpa häst för.
Visst, jag vet visserligen folk som har gett bort/fått hästar gratis, men då känner personerna varandra väldigt väl och oftast så är det så att de i många fall t.o.m är släkt med varandra. Och då vet man också att hästarna får det garanterat bra, jag menar - vilka garantier har man genom att ha läst en annons där står att någon vill att man skänker en häst?...