Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en vän som både hon och hennes föräldrar har varsitt Thule där nästan hela väggarna har flagat. Tror att det är årsmodeller 2007-2008 typ.
Det låter ju lovande!Jag har haft en 2009:a och den var helt felfri när jag sålde den i våras. Stått ute 24/7 sen jag köpte den hösten 2008.
Jag har en vän som både hon och hennes föräldrar har varsitt Thule där nästan hela väggarna har flagat. Tror att det är årsmodeller 2007-2008 typ.
Plogas?Pratade med en ÅF som bekräftade just detta. Problem med plogas laminering på släpen efter att thule tog över.
Plogas?
Sa ÅF något om vilka årsmodeller? Det borde ju ha åtgärdats menar jag, om det var/är ett stort problem. När tog thule över?
Tack för infon!Plyfans ska det stå.
Vet inte exakt årtal.
Enligt en återförsäljare är det årsmodeller 2007-2008 i silvergrå folierade plyfaskivor som har detta kvalitetsproblem att folieringen krackelerar och flagnar. Dessa dåliga plyfaskivor kommer från en finsk tillverkare och både Star/Thule och Henra bl a använde dessa skivor till sina släp.Är det några särskilda årsmodeller där lacken lossnar på Thule?
Enligt en återförsäljare är det årsmodeller 2007-2008 i silvergrå folierade plyfaskivor som har detta kvalitetsproblem att folieringen krackelerar och flagnar. Dessa dåliga plyfaskivor kommer från en finsk tillverkare och både Star/Thule och Henra bl a använde dessa skivor till sina släp.
Ofta är väggen bra under, det är främst ytskiktet som släpper. Så det går att måla, alternativt byta väggar.
Nu står jag i valet mellan två bra transporter. En Boj -99 och en Thule Excellent -08. Båda kommer jag behöva fixa till, på Bojen behöver jag byta mellanvägg till mjuk och på Thulen har färgen lossnat på båda sidor så där behövs målas (förhoppningsvis inte bytas). I övrigt är det ju en del skillnad på de båda, aluminiumgolv på Bojen och plyfa på Thulen. Tjänstevikten är något högre på Thulen också men den är ju betydligt nyare. Tankar?
Vet du om det är några problem att få tag i reservdelar om modellen inte tillverkas längre? Med Boj vet man ju att det finns bra service i Klippan men jag är mer osäker på Thule iom uppköpta hit och dit.Thule!!! Alltid thule framför boj mycket smidigare lösningar!
Jag bor i alla fall bredvid en fd thule återförsäljare med verkstad. så i alla fall här är det inga problem med reservdelar. Kan dock se annorlunda ut beroende på om andra gamla återförsäljare har kvar kontakt med thule och kan ta hem rätt delar.Vet du om det är några problem att få tag i reservdelar om modellen inte tillverkas längre? Med Boj vet man ju att det finns bra service i Klippan men jag är mer osäker på Thule iom uppköpta hit och dit.
Thulen finns 40 mil bort och Bojen hemma på stallplanen, så det är klart lättare att klämma på den. Men å andra sidan är det en kompis som säljer Thulen också så det kan ju bli en trevlig kompishelg om jag ska ner och kika
Thules släp tillverkas ju fortfarande fast under annat namn, så det blir ju samma princip som hos Boj. Man går till den nya tillverkaren för reservdelar . Såg dessa under Eurohorse, och jag tror de heter Ronbe (?) nu.Vet du om det är några problem att få tag i reservdelar om modellen inte tillverkas längre? Med Boj vet man ju att det finns bra service i Klippan men jag är mer osäker på Thule iom uppköpta hit och dit.
Thulen finns 40 mil bort och Bojen hemma på stallplanen, så det är klart lättare att klämma på den. Men å andra sidan är det en kompis som säljer Thulen också så det kan ju bli en trevlig kompishelg om jag ska ner och kika
Härligt att startrailers ringo star/thule och nu ronbe excellent blivit övertaget och vidareutvecklad trots 2 uppköp visar ju att det är en väldigt bra modell .Thules släp tillverkas ju fortfarande fast under annat namn, så det blir ju samma princip som hos Boj. Man går till den nya tillverkaren för reservdelar . Såg dessa under Eurohorse, och jag tror de heter Ronbe (?) nu.
Edit. Alla modeller kanske inte tillverkas längre, men på Ronbes hemsida står att de kan hjälpa till med reservdelar även till äldre vagnar. Undrar om de syftar på samtliga Thule-modeller eller bara de två som de fortfarande tillverkar?
Thules släp tillverkas ju fortfarande fast under annat namn, så det blir ju samma princip som hos Boj. Man går till den nya tillverkaren för reservdelar . Såg dessa under Eurohorse, och jag tror de heter Ronbe (?) nu.
Edit. Alla modeller kanske inte tillverkas längre, men på Ronbes hemsida står att de kan hjälpa till med reservdelar även till äldre vagnar. Undrar om de syftar på samtliga Thule-modeller eller bara de två som de fortfarande tillverkar?
Nu står jag i valet mellan två bra transporter. En Boj -99 och en Thule Excellent -08. Båda kommer jag behöva fixa till, på Bojen behöver jag byta mellanvägg till mjuk och på Thulen har färgen lossnat på båda sidor så där behövs målas (förhoppningsvis inte bytas). I övrigt är det ju en del skillnad på de båda, aluminiumgolv på Bojen och plyfa på Thulen. Tjänstevikten är något högre på Thulen också men den är ju betydligt nyare. Tankar?