emma-vsm
Trådstartare
Nej det är normalstor skötardörr.. Kanske en budget-variant?Är det inte en stor skötardörr? Är väll lite det fautras har som grej, step-in och stor dörr fram med step-ut om man säger så
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det är normalstor skötardörr.. Kanske en budget-variant?Är det inte en stor skötardörr? Är väll lite det fautras har som grej, step-in och stor dörr fram med step-ut om man säger så
Aha, måste vara ett väldigt gammalt fautras då .Nej det är normalstor skötardörr.. Kanske en budget-variant?
Det är från 2001.Aha, måste vara ett väldigt gammalt fautras då .
Ingen bra koll på fautras mer än de nyare
Kan hända att det bara behövs lite ny silikon. Mitt ifor från 2001 läcker också in lite från taket och takluckan, har silikonat på insidan men behövs på utsidan också. Den gamla silikonen var liksom bara en remsa med torkad gummi .Det är från 2001.
Passade på att kolla det ikväll när det hade regnat och det läcker in från takluckan samt är blött under mattan där framme. Nu finns det väl förvisso inget trä som tar skada men läckage kan väl aldrig vara bra..
Tillägger att min bil är en Volvo V70 D5 med awd. Den får dra 1800. Släpet jag har hemma nu är tungt, 1000 kg, jag har fått åsikter om att det kan bli svårt att dra med min bil. På pappret går det ju bra och jag får som sagt provåka, däremot är det ju inte särskilt halt nu så jag kommer inte kunna utmana och prova hur bilen klarar såna situationer.
Det är en 04:a och det stämmer nog att det är 163 hk.Va är det för årsmodell på Volvon?
Tror att du måste komma upp till 06 el 05 för att motorn gjordes i 183 hk, äldre har bara 163hk.
Kan bli rejält segt att dra det tunga släpet med bara 163 hk.
Thules sadelkammarar släp är också ganska tunga.Det är en 04:a och det stämmer nog att det är 163 hk.
Vad svårt det ska vara, det är så mycket som ska stämma. Boj är ju också ganska tunga, hur är det med Thules modeller med sadelkammare?
Jag kommer bara att köra en häst.Thules sadelkammarar släp är också ganska tunga.
Men vill man ha stort släp som är byggda för att lasta 2 stora hästar så får man i regel ordna med bil som orkar med det också.
Jag har en Volvo från 2001, och även om den inte hade haft problem med att den inte tar gasen lite då och då så hade jag inte vågat dra min ifor 510 med den om det finns minsta lilla risk för större backar eller lervälling..
Så kommer låna pappas pickup varje gång man ska ut på äventyr utanför platt skåne och grusade parkeringsplatser .
Då hade jag kollat på Tule royal , boggie, sadelkammare och lagom lätt .Jag kommer bara att köra en häst.
Om jag inte vill byta bil men ändå vill ha en boogie (med sadelkammare, och en lastvikt på minst 700 kg) så är det kanske något av lågbudget-släpet som gäller trots allt?
Har tyvärr ingen pappa med pickup
Va är det för årsmodell på Volvon?
Tror att du måste komma upp till 06 el 05 för att motorn gjordes i 183 hk, äldre har bara 163hk.
Kan bli rejält segt att dra det tunga släpet med bara 163 hk.
Jag drar ett 2-tonssläp med min 140 hästars Passat och det är inga som helst problem.
Vet inte vad din Passat väger men Volvo närmar sig väl 1,7 ton?
Kanske är det jag som är kräsen....hade själv en trimmad Volvo på nära 300 hk förut
Jag har inte sett något Thule med dålig lack. Däremot var föregångarna Star Trailer inte jätteroliga. Men det beror ju på hur man har skött släpet under åren.Är det några särskilda årsmodeller där lacken lossnar på Thule?