Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Köpte du din ny 2006? @super
Kan man läsa mer om detta med punkttryck på kompositmaterial någonstans?Självklart försvagas alla material. Aluminium och glasfiber också. Det jag inte gillar med glasfiber är dess pålitlighet vid punkttryck som blir med en hästhov. Inte alls jämförbart med t ex tak, väggar och båtar.
Så Fautras lämnar livstidsgaranti på golven, har alltid gjort? Ska kika på en från 2002 som passande nog finns nästgårds.Med tanke på att Fautras, som ändå får ses som kvalitetssläp, lämnar livstids garanti på sitt glasfibergolv så tror jag att det håller många år.
Tyvärr är min bror som är lite av material expert bortrest så jag kan inte fråga honom men jag vet att när jag frågade i samband med köp av mitt släp så sa han i alla fall att det är ett väldigt hållbart och segt material. Hittade detta på nätet:
Glasfiber är en typ av plast som är förstärkt med fibrer. Förstärkningarna är gjorda av ett speciellt glasfiber. Glasfibrer kan vara slumpvis anordnat men är oftast vävd till en matta. Plasten som man använder till är oftast ett härdat plastmaterial som epoxy, polyester harts- eller vinylester eller termoplast. Glasfibrerna är gjorda av olika typer av glas som kan innehålla kiseldioxid eller ett silikat med en varierande mängd oxider av kalcium, magnesium och även bor.Att använda glasfiber ger fördelar för det är ett starkt material, det är starkare än plåt. Det har också en lång hållbarhet. Glasfiber har även hög motståndskraft mot korrosion, det rostar inte. Det tål salt och har en bra bärighet. Perfekt för att finnas i vatten. Det är ogenomtränglig för röta som ofta förstör trä och metall. Är det tillverkat på rätt sätt så kommer den inte att bli förstörd av ett intensivt solljus.
Så Fautras lämnar livstidsgaranti på golven, har alltid gjort? Ska kika på en från 2002 som passande nog finns nästgårds.
Verkligen snällt! Vi känner till varandra sen innan så det känns bra. Skönt att få prova step-up också, eftersom jag inte vet hur min häst reagerar.Får du ta den till verkstad för koll så är det ju super bra .
Låter som en snäll säljare som låter dig provlasta också
Ska du inte använda frontutlastningen så kan du ju sätta ett dörr hängt sadelskåp där det inte finns en dörr . Blir ju bättre än bara en sadelhängare . Fautras har ju också träns skåp vilket man kan ha på dörren så får du plats med allt ^_^Verkligen
Verkligen snällt! Vi känner till varandra sen innan så det känns bra. Skönt att få prova step-up också, eftersom jag inte vet hur min häst reagerar.
Det är förvisso ingen sadelkammare på denna men ofantligt stort utrymme framtill så kanske kan man utnyttja det på ett bra sätt ändå. Funderar på om man kan sätta upp sadelhängare direkt på väggen (är det en dålig ide?) montera en till dörr med dörrhängt sadelskåp eller bara köpa ett ordentligt sadelskåp.
Det är ingen fronturlastning på denna, endast en skötardörr fram..Ska du inte använda frontutlastningen så kan du ju sätta ett dörr hängt sadelskåp där det inte finns en dörr . Blir ju bättre än bara en sadelhängare . Fautras har ju också träns skåp vilket man kan ha på dörren så får du plats med allt ^_^[/QUOTE
Det är ingen fronturlastning på denna, bara en skötardörr..
Är det inte en stor skötardörr? Är väll lite det fautras har som grej, step-in och stor dörr fram med step-ut om man säger såDet är ingen fronturlastning på denna, endast en skötardörr fram..