MiniLi
Trådstartare
Lilla Alice har bott hemma hos oss i drygt två veckor nu och jag börjar märka att Camaro mer och mer tycker att hon är jobbig. Stundtals så leker de väldigt bra men ibland syns det att Camaro tycker det blir för mycket. Ibland går hon undan, ibland inte.
Det som oroar mig är bara att Camaro inte längre tycks vilja vara inomhus på samma sätt. Hon går ofta till dörren och vill gå ut och ofta vill hon inte komma in igen.
Hon har ju möjlighet att gå undan inne men ändå så vill hon hellre fly ut..
Det jag undrar är: kommer det här lägga sig med tiden?
Tycker lite synd om Camaro som är märkbart stressad ibland men tänker också att hon behöver säga ifrån själv..
Hur tänker ni? Ska man låta dem hållas eller gå in och styra upp själv?
Kommer Camaro troligen säga ifrån mer när valpen blir lite större? Hon är generellt väldigt tålmodig med andra hundar och det ska mycket till innan hon surar ihop..
Självklart jobbar vi passivitet också och lär lilla Alice att man ska vara lugn inomhus. Men det tar ju sin tid.
Det som oroar mig är bara att Camaro inte längre tycks vilja vara inomhus på samma sätt. Hon går ofta till dörren och vill gå ut och ofta vill hon inte komma in igen.
Hon har ju möjlighet att gå undan inne men ändå så vill hon hellre fly ut..
Det jag undrar är: kommer det här lägga sig med tiden?
Tycker lite synd om Camaro som är märkbart stressad ibland men tänker också att hon behöver säga ifrån själv..
Hur tänker ni? Ska man låta dem hållas eller gå in och styra upp själv?
Kommer Camaro troligen säga ifrån mer när valpen blir lite större? Hon är generellt väldigt tålmodig med andra hundar och det ska mycket till innan hon surar ihop..
Självklart jobbar vi passivitet också och lär lilla Alice att man ska vara lugn inomhus. Men det tar ju sin tid.