Åldersgräns på kusk!

T

Tiggertjejen

Jag kom att tänka på en sak då jag har hört olika!

Har hört att det är åldergräns på 15 att tävlingsköra en a-ponny sen sa en kompis till mig att det var 18, och att det var 25 på b-ponny!

Är det någon som vet åldersgränserna på körning då man tävlar i det? :confused:

Sv: Åldersgräns på kusk!

Du måste vara minst 12 för att tävla ponny eller kbl. För häst ska du vara minst 15. Några övre gränser finns ej. Sen är det 15 för ponnypar och 18 för fyrspann eller nåt...dom kan jag inte så bra men kan kolla upp om det är det du undrar över...

Så jag kan vara t.ex 20 år och tävla en shettis?

Vad har har hört så får jagtävla tex russ fram till man är 25 år sen är det stor häst som gäller. Shettis har jag för mig att det är antingen 15 eller 16 år som är max åldern.

Eller glöm det, jag pratar ju om trav! :o :d ;) :D

Senast ändrad av en moderator:

Tiggertjejen skrev:
Så jag kan vara t.ex 20 år och tävla en shettis?

Absolut! Det är bara i trav och ridning det finns övre åldersgränser!

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
536
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 172
Senast: Emro
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 568
Senast: Amha
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 935
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar