Sv: Ålder?

Jag har inte riktigt gått över från ponny till stor häst ännu. Jag rider mest stor häst, men även ponny då och då.

Jag var 16 när jag gick över.
Red på ridskola och hade möjligheten att byta upp mig i storlek vareftar jag växte. Började med lite c-ponny, två d-ponnyer och tre hästar hann jag med. Den hästen jag red mest köpte jag när jag var 19, för ridskolan lades ner då.

När jag var 16. 17 nu, rider fortfarande ponny, tänker göra det hela nästa år med.

jag rider både häst och ponny, men tävlar bara ponny, och rider hällst ponny också för jag tycker helt enkelt att det är mycket roligare :D

Rider fortfarande ponny och är inne på mitt sista ponny år. Är trots allt ganska kort =)

Jag rider ponny fortfarande, är 16 år. Har visserligen ridit stor häst också men det är ponny jag rider mestadels. Har ingen egen men min medryttarhäst är en maxad d-ponny och så rider jag islandshäst oxå.

Jag var 16 (skulle fylla 17) när jag gick över från ponny till häst. Alltså lite drygt ett år sen.

Men jag rider fortfarande ponny på ridskolan och så, men hemma är det häst (fast en liten, ca 155 cm i mankhöjd.)

Anledningen till att jag gick över till häst då (var och är liten nog för att rida ponny) var för att jag fick tag på en supertrevlig häst att ha på foder, som dessutom fanns i närheten. Då bestämde jag mej för att gå över till häst med en gång istället för att låna/köpa d-ponny och vänta ett år för att sen ändå gå över till häst.

Jag fick min första ponny när jag var 6år. (en C-ponny på 1 år)(mamma är hästkunnig så dte var endast därför)
Sålde henne när jag blev förstor,
köpte en ny D-ponny en månad efter att vi sålde c-ponnyn. (-01)
Har fortförande kvar min D-ponny då jag är 17 år.
Men jag börjar bli förlång för honom, så jag ska försöka sälja honom så fort som mäjligt.
Har hafft tre stora hästar som jag har hjälpt till att rida på "ridskolan" där jag är och hjälper till.
Två unghästar och en skitduktig hoppare efter Cortez.

15, sen gick jag tillbaka till d-ponny efter 1 år och red d-ponny 1 år, sen blev det storhäst igen..

red ponny året ut tills jag var 18, men sen har jag ju fortfarande kvar ponnyn, så slutat har jag ju inte, jag tävlar bara inte längre :D

fick första hästen/ponnyn när jag var 12, han var 150 i mkh, så han var väl ponny, dock stor i rörelserna.
sen sålde jag honom förra sommaren när jag var 15 och skulle fylla 16, och köpte en "riktig" stor häst, på 166, jag själv 160.
Lustigt nog känns denna hästen mindre att rida :smirk: :confused: :crazy:

Rider fortfarande men tävlar inte längre (typ 100 år sedan känns det som :angel: ).
Nu är det dottern som står för tävlandet. Köpte första storhästen när dottern var 15 för två år sedan. Hade D-ponnyn kvar parallellt tills i höstas.
Nu för tiden känns det som om ryttarna har mer bråttom att gå över till häst än det var förr. På min tävlingstid (70-talet) kämpade men in i det längsta att rida ponny så länge man fick.
Jag tycker man ska rida ponny så länge man kan för precis som någon annan sa; häst kan man rida hela resten av sitt liv. :banana:

Började me stor häst på en gång, har bara ridit ponny ett fåtal ggr (plus att jag hyrde en d-ponny över en sommar)..

14år!
Jag tyckte att jag var för stor för att rida ponny (160cm)

Jag är 18 och har under alla år och våren ridit ponny. Våren har det varit storhäst också. Blir nog bara storhäst under hösten, det beror visserligen på hur det blir med ponnyn.

började på ridskolan rida storhäst när jag var 8 för jag tyckte ponnyerna var tråkiga :p blev automatiskt att min första egna blev en storhäst och det var när jag var 11... låter väl rätt ungt men jag var ganska lång redan då och det har aldrig vrit några problem. så här i efterhand kan man tycka att det är synd att inte ha fått uppleva "ponnyåren" men det är ju svårt att sakna något man inte upplevt. Däremot ska jag för första gången ut o tävla en riktig ponny åt en tjej i stallet:) Jag är 18 nu så är ju inte för sent :banana: Hr bara hoppat ponnyn själv 2 ggr men några låga klasser ska man väl kunna ta sig runt :crazy: givetvis Är den hoppad fler ggr tidigare,..

Jag har inte gått över till att bara rida stora hästar än :angel:. Ridskolan har både ponnyer och hästar och rider dessutom både "min" stora och stallägarens ponnyer. Eftersom jag är så kort har jag också haft några "tillridningsobjekt" av ponnysize sen jag blev "för gammal".
Den sista skulle jag nog ha köpt om hon bara var lite större :D.

jag är 17 nu och har precis fått en ny ponny, dock en 4 åring så jag kan ju tävla han i avd B tills han är 6 år och jag är 19.
är 162 cm så kommer kunna rida ponny hela mitt liv om jag vill (tycker bättre om ponnys än storhästar), men kommer väl gå upp på storhäst efter min nuv. foderponny.

Är på väg och byter över mig nu..
ska köpa häst och tycker det könns lite onödigt att köpa en ponny jag bara kan tävla i 1,5 år till så d blir häst...

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
295
Senast: Unafraid
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 938
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Drygt 200 av Sveriges bästa ryttare och ponnyer gör i helgen upp om åtråvärda medaljer när Ponny och children SM i hoppning avgörs på...
Svar
3
· Visningar
777
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under söndagen var det final i Folksam SM i hoppning för ponny och children där landets unga hoppelit gjorde upp om medaljerna.
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka