ålder på sadel

panzy

Trådstartare
Går det på något sätt ta reda på hur gammal en sadel är???
Alltså om man har sadelnumret på en stübben kan man då ta reda på när den är tillverkad?

Sv: ålder på sadel

Maila nr till stübben och fråga om de vet!!

När jag köpte min gamla passier hade säljaren mailat nr på sadel till dom, hon fick svar att den var tillverkad 1972 och lite annat som jag inte minns nu, men bla namn på modellen, bomvidd och tum strl.

tror deras webadress är stubben.com men är inte säker.

Lycka till!

tack! ska försöka med det... ska sälja sadeln och då kan det va bra att veta hur gammal den är....

Ring Haglunds i Göterborg för är sadeln köpt i Sverige kommer den via dem. De bör kunna svara på din fråga om inte kan du kontakta fabriken.

Ofta brukar de två första siffrorna i sadelnumret ange årtalet när sadeln tillverkades och de efterföljande två vilken månad. Detta är dock väldigt varierande mellan märkena och jag vet tyvärr inte hur det är med Stübbens sadlar, County mfl använder sig iaf av detta system.

Annars kan du ju som någon skrivit tidigare maila till Stübben och fråga.

Liknande trådar

Utrustning Har en lipposadel som jag funderar på hur jag läser av serienumret på. Är mest intresserad av vilket år den är tillverkad. Någon som har...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: LLS
·
Utrustning Är det någon som har koll på Källqvists Genesis sadel med utbytbart koppjärn -->allround mot hopp skulle jag gissa att det är? Är det en...
Svar
7
· Visningar
626
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
23
· Visningar
940
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis...
2
Svar
21
· Visningar
1 048
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka