Ålder på nationella tävlingar?

hannna_90

Trådstartare
Har reglerna ändrats så man får inte vara över 16år för att tävla på nationella ponnyhoppningar? I såna fall vart går gränsen, när man fyllt 16 eller 17? Till det år man fyller 16?
Får de som är född 90 tävla?

Sv: Ålder på nationella tävlingar?

Skulle tro att det är t.o.m det året du fyller 16. Alltså får inte de som är födda 90 tävla eftersom dom dom fyller 17 i år.
Så är det ju iafa när det hjäler ponnyåldern på tävlingar under nationell så skulle tro att det är samma som gäller på natonella.

Är det inte bara på internationella tävlingar de e så?

Det blev ingen ändring av åldern på ponny. 18 gäller fortfarande nationellt.

Till och MED 18. Du får alltså tävla när du är 18 och ett halvt också ;)

njaa. inte om man fyller år i juli-dec. Det är bättre att säga att man får tävla ponny hela det år som man fyller arton. (2008 för 90: orna, och 89. orna är alltså inne på sitt sista ponnyår nu)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 504
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 659
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar