Ålder på kattunge?

yennork

Trådstartare
Vi har blivit med hittekatt (igen). en liten honkatt som vägde 800 g när hon dök upp för några dagar sen, nu äter hon kattungemat med god aptit och börjar närma sig kilo-strecket.

Någon som vet ungefär hur gammal en 800-grams "bondkatt"-unge kan vara?
 
Sv: Ålder på kattunge?

Tack!

Jag vet inte alls var hon kommer från, förmodligen har någon slängt ut henne. Runt omkring finns mest bondgårdar, och hon är för liten för att ha gett sig av på egen hand. Man blir bara så :banghead::rage::mad:

Vi har haft henne en vecka nu, och hon är lite skygg men väldigt kelen. Hon har fått en sele också, så hon kan få se sig om utan att vi riskerar att hon blir rädd och springer iväg. Tyvärr måste hon bli utekatt, både jag och min man är kattallergiker, men hon blir väl omhändertagen i alla fall. Vi har två kastrerade hanar, 7 respektive 13 år, än så länge tycker hon att de är farliga, men hon får vänja sig lite försiktigt!
 
Sv: Ålder på kattunge?

Tack!

Jag vet inte alls var hon kommer från, förmodligen har någon slängt ut henne. Runt omkring finns mest bondgårdar, och hon är för liten för att ha gett sig av på egen hand. Man blir bara så :banghead::rage::mad:

Vi har haft henne en vecka nu, och hon är lite skygg men väldigt kelen. Hon har fått en sele också, så hon kan få se sig om utan att vi riskerar att hon blir rädd och springer iväg. Tyvärr måste hon bli utekatt, både jag och min man är kattallergiker, men hon blir väl omhändertagen i alla fall. Vi har två kastrerade hanar, 7 respektive 13 år, än så länge tycker hon att de är farliga, men hon får vänja sig lite försiktigt!

säger samma som sol om åldern men om både du och din man är kattallergiker och kattungen måst bli utekatt så anser jag det är bättre om ni säljer kattungen då den har åldern inne. Kattungar och fertila katter är mer allergiframkallade än vuxna, kastrerade.
 
Sv: Ålder på kattunge?

Hade vi hittat ett nytt bra hem hade hon gärna fått flytta, men det är inte det lättaste. Lämna till katthem är inte heller ett alternativ, de har överfullt och det finns så många katter som behöver de platserna bättre.

Kattungar och fertila katter är mer allergiframkallade än vuxna, kastrerade.

Om några månader är hon både vuxen och kastrerad.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
155
Senast: MJLee
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
774
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 911
Senast: Catsu
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 559
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Sluta vara en hamster?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp