ålder på förstföderskor

Sv: ålder på förstföderskor

Hej!
Mitt sto var 13år när hon fick sitt första.

Mitt arabsto ska få sitt första föl iår, hon är nu sex år och betäcktes alltså som femåring. Hon har inte varit mogen i kroppen innan tycker jag, hon har varit ganska tunn och svår att hålla i hullet. Dessutom har jag inte haft lämpligt stall att ha föl i förut (har henne inackorderad).

Nu ska jag inte ta föl igen utan vill rida och ha lite kul också, så betäcker jag kanske om nästa år.

Jag har haft allt mellan 3 års-ston till 17 åriga ston som fölat första gången...

Min kompis, en känd welshuppfödare hade etts to som aldrig blivit dräktig, som fölade med sitt första dagarna innan hon själv blev 22...

Lady var 6 när hon fick sitt första, dock inte hos oss. Gold ska få sitt första nästa år, är det tänkt iaf, då är hon 15.

Min häst var hela 28 år när hon fölade första gången. Nemas problemas för henne. Nu är hon 20 och skall betäckas iår. Väldigt fräsch och ungdomlig är hon förståss :banana: :banana: :banana:

Min häst var hela 28 år när hon fölade första gången. Nemas problemas för henne. Nu är hon 20 och skall betäckas iår.

..OCH HON BLIR BARA ALLT YNGRE FÖR VARJE ÅR! :D :rofl:

Sorry...kunde bara inte låta bli! :angel: :angel:

Vad ska det stå egentligen!?! :)

Mitt sto ska betäckas nu i vår och kommer alltså att vara 11år då hon får sitt första föl (så länge det nu blir något)

orpaskorpan skrev:
Min häst var hela 28 år när hon fölade första gången. Nemas problemas för henne. Nu är hon 20 och skall betäckas iår. Väldigt fräsch och ungdomlig är hon förståss :banana: :banana: :banana:
Naturligtvis var hon 18 0ch inte 28

Mitt sto var 20 när hon fick sitt första föl, det gick hur bra som helst, dräktig på första försöket. Hon är nu 26 och väntar sitt 5:e och sista föl. Tycker hon gör sig förtjänt av en härlig pension nu. Hon är fortfarande pigg som en 4 åring men vi känner att det är dax för ett av våra andra sto att ta över efter "tanten" ;)

Hejsan!
Mitt ena sto var 13 år när hon fick sitt första och mitt andra var 8 år när hon fick sin försting.

Min Dponny är 15 och ska snart få sitt första...
Hoppas det går bra med tanke på att jag inte ens får komma i närheten av hennes juver...
:devil: märr... :smirk:

Min är 13 och ska få sitt först föl om ca 1 mån.
Blev dräktig på första brunsten.

/Malin

Min fyller 6 nu och ska betäckas, så hon fölar väl strax innan sin 7-årsdag om allt går som planerat! Känns ganska bra att hon får en paus nu, eftersom hon gått löp som 2 och 3-åring och varit ridhäst sedan dess och tävlat jakt och tornerspel ganska flitigt det senaste året. Hon behöver nog ta igen sig lite, kan jag tänka mig! :) (Inte för att dräktighet är någon sorts semester, men i alla fall...)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: Piaff
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: Shaggy
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 484
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka