Ålder att sluta på fritids?

Angelina

Trådstartare
Hur gamla var era barn när de slutade på fritids? Hur löste ni det efter skolan och på loven?

Tacksam för svar!
 
Sv: Ålder att sluta på fritids?

Min äldsta slutade i senhöstas, när han gick i trean. Han fyllde 10 se'n i januari. Jag hade gärna sett att han gick kvar där för det blir ingen kvalitetstid hemma om man säger så. Han har just inga kompisar heller utan blir mest sittande hemma och spela..

Men jag kunde ju inte tvinga dit honom heller..

Nu löser jag det så (när det är mina barnveckor) att han kan komma till mitt jobb någon dag i veckan eller att jag flexar ut så tidigt jag kan.
 
Sv: Ålder att sluta på fritids?

Det som är svårast tycker jag är ändå inte tiden efter skolan utan när det är lov. Jag tycker t o m att det är svårt med min äldsta som är 12. Det är jobbigt att inte alltid kunna finnas till för sina barn.
 
Sv: Ålder att sluta på fritids?

Glömde: Min äldsta gilade aldrig fritids och jag upplevde samma som dig, man kan inte tvinga dit dom!

Men min yngsta gilar fritids men det är väl jag som börjar tröttna på att meddela allt, få sura miner om man är 10 minuter sen eller 10 minuter tidig...
 
Sv: Ålder att sluta på fritids?

När det är lov försöker jag ta ledigt eller angagera morföräldrar eller så!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
9 518
Senast: Soapbubble
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 907
Senast: Eurydome
·
Övr. Barn Vid vilken ålder har ni låtit ert/era barn varit själva hemma och hur länge? Vi bor i villakvarter med många grannar hemma på dagarna...
Svar
10
· Visningar
1 735
Svar
34
· Visningar
2 030
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp