Ålder att se film

Madick

Trådstartare
Jag skulle vilja ha lite input på lämplig ålder för att se en film som Kommisarie Späck. Den är från 11 år och då får man som bekant följa med bara man fyllt 7 år och har en vuxen med sig.

Men när är det egentligen lämpligt att se en sådan humorfilm som jag misstänker har en hel del sex skämt (med tanke på namnen)? Vid vilken ålder skulle du låta DITT barn se den filmen och motivera gärna!!

Sv: Ålder att se film

Det är den säkert! Det är inte jag som ska vill ta med barnet...

För mej skulle det bero väldigt mkt på barnet ifråga.

Men om man ska generallisera lite så från 9 år kanske?

En film med sexskämt i skulle jag inte ta med ett barn till alls. Från 15-16 år kanske, beroende på mognad på barnet men också beroende på vad för relation man har till barnet.
Ett barn i "pinsamhetsåldern" dvs runt 8-14 år skulle det vara rent av elakt att ta med på en sådan film för barnet hade tyckt att allt var så pinsamt. Man går ju på bio för att ha roligt, inte för att någon ska sitta och önska sig långt därifrån.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 085
Senast: soom
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka