Alcatraz poäng???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Siekan
  • Startdatum Startdatum
S

Siekan

Hej!
Jag undrar om det är någon som vet vad Alcatraz hade för poäng i det tyska bruksprovet? Jag har ju sett indexen men skulle vilja veta vad han hade för exteriör, hopp och gångarts poäng. Har letat och letat på nätet men hittar inget. :confused:

Mvh
Siekan

Sv: Alcatraz poäng???

Kolla deras hemsida hippoessentia.se
Om du inte blir nöjd med den informationen så ring dem! De är jätte trevliga men AZ är dock ännu trevligar! En helt fantastisk hingst som har fantastiskt humör. Man blir helt kär i honom :d

Tack för ditt svar!
Jag kanske ska ta och ringa dom... Mitt sto är seminerat med Alcatraz. Ska på 16 dgr undersökning på Fredag... Hoppas! :bump:
Såg honom på hingstvisningen på Strömsholm tyckte verkligen att han var jätte trevlig!
Ska/Har du också betäcka med honom?
// Siekan

Hittade detta på nätet...

"In der 1989 anläßlich der DLG-Ausstellung in Frankfurt erstmalig durchgeführten Eignungsprüfung für gekörte und leistungsgeprüfte Hengste wurde Alcatraz überlegener Sieger.

In seiner Hengstleistungsprüfung empfahl er sich durch Höchstnoten in der Springanlage und im Galopp (Trainingsnote je 10.0!), sowie im Freispringen (9.50); aber auch in allen anderen Teilkriterien erhielt er weit überdurchschnittliche Bewertungen (zwischen 7.67 und 9.0) und wurde würdiger Testsieger."

Min tyska är inte den bästa men så mycket förstår jag att han har 10 på hoppning o galopp, men är dessa poäng från bruksprovet?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
190
Senast: Kristall10
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·
Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 429
Senast: Livi
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 238
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka