sweet_knorven

Trådstartare
Efter att ha läst lite olika om Albionen, huruvida den passar spikraka ryggar eller inte, så skulle jag vilja ha en ny diskussion angående det. Skriv gärna om era erfarenheter och visa gärna bild på hästar som enligt sadelinprovare kunnat ha sadeln.

:devil: Så kom igen och börja gräla!!!

:D (skämt åsido, men skriv på för all del...)

Sv: Albion

Fast i tråden jag läste så skrev någon att den inte passade helt spikraka ryggar utan pyttelite böjda ryggar.

Därför blev jag lite orolig och ville höra vad bukes allmänna uppfattning var. Sadeln kommer i vilket fall som helst behållas och är utprovad men så läste jag ju som sagt ovan nämnda. Då blir man lite fundersam och vill veta. :) Iaf jag. :D

inte den jag hade iaf, den var så rak som en sadel kan bli. min häst är inte svankig, men blev punkttryck som tusan av albionen (dressyr). den är super-rak!!

Skulle du inte kunna visa en bild på din hästs rygg, så att vi får se? :)

Senast ändrad av en moderator:

Jag har precis fått en ny sadel som sitter helt perfekt på min lilla kuse, en Albion hoppsadel.

När ni säger spikraka ryggar menar ni de med typ ingen manke eller? :S.

För min lilla häst har inte så mycket manke,men det räcker :p .

Ivf, Albion sitter jättebra på henne, verkligen.

Albion har sadlar som är för lite mer böjda ryggar (inte svankrygg, men kanske en lsvag böjning elelr om hästen har en lååång manke). Vet inte om modellen fortfarande tillverkas, men jag provade en Albion dressyr för 1½ år sen som såg ut som en SLK (men kommer inte ihåg vad modellen hette) och den var ca 3 år gammal eller nåt sånt och den var inte spikrak, däremot en hyfsad rak sadel,

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 315
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 297
Senast: Edla
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·
Utrustning Jag skulle behöva en ny stalljacka inför vintern och funderar över var jag ska leta för att hitta en som funkar när man ser ut som en... 2
Svar
22
· Visningar
2 594
Senast: minimal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka