J

jojjogalopp

har en 9månaders han hund som visar agresivitet åt våran dotter,han har gjort det nu i två månader.
min dotter är uppväxt med hundar och vet hur och vad man ska göra och sköta dem,
fattar inte varför det blir så här,nu på kvällen så satt hon o tittade på tv och han skulle leka men hon ville inte och då visade han hela gardenyret och slöt öronen bakot och tog henne i armen,jag plockade ner han,men detta har hänt flera gånger.vad ska jag göra börjar ge upp nu faktiskt,han ser bara mig som ledaren dem anndra accepterar han i familjen förutom min dotter
funderar på lämna till baka han till uppfödaren men vill inte men måsste tänka på dottern i första hand.:cry:

Sv: alaskan

Lämna tillbaka eller skaffa hjälp. Kanske finns nån duktig instruktör? Aktiveras hunden nånting? Gått några kurser?

Vi gick massa lydnadskurser med vår alaskan & hon aktiverades mycket. utan all denna lydnadsträning och ett konstant "tummen-i-ögat" på henne hade hon säkert kunnat bli otrevlig (vilket gjort det svårare för mig att hantera veka hundar för jag är så inkörd på att hela tiden visa att jag är ledaren sen vi hade den hunden). Det är ingen jättelätt ras och vissa linjer är ju ganska skarpa.

Vad tråkigt.Han är ju nu inne i en ganska jobbig period men det kanske inte är det, då han vart sådanhär i 2 månader.Nu står det ju inte i ditt inlägg hur gammal din dotter är,men finns det någon möjlighet att hon kan vara tuffare mot hunden?Tyvärr tycker jag nog du ska överväga att lämna tillbaka honom annars.Visst älskar man sin/sina hundar men du skulle aldrig förlåta dig själv om din dotter blev allvarligt biten.Ge hunden någon chans till med föregående skrivares tips(kurs/aktivering)men håll uppsikt under tiden så inget händer.Lycka till

*kl*
Är den aggressiv, eller trotsig? Den får ju inte bita oavsett vilket såklart, men när du berättar om situationen där den tar tag i hennes arm, så låter det lite som om den är van att få sin vilja fram?

Jag har också en dam i den åldern som tycker det är ett bra trick att hänga i armen på sin matte när det inte passar, och även om det inte är en bra grej, så är hon inte aggressiv heller. Jag har bara inte lyckats övertyga hnne om det olämpliga i det hela än.

Din dotter å andra sidan är ju mindre än vad jag är. Vad gör du när hunden gör så?

Det är inte så att han är i "trotsåldern" och ska försöka klättra i rang? Hon kanske inte har den pondus och röstläge som du har och då försöker han med henne. Min jämte var väldigt trotsig vid 1-års åldern och både jag och sambon hade några duster med honom. Han kunde morra när han inte fick sin vilja igenom, men det var bara att plocka ner honom direkt.

Håller med Lenis, lämna tillbaka eller skaffa hjälp.

Eftersom problemet egentligen är emellan din dotter och hunden, det är hon som måste säga ifrån, vilket naturligtvis är jättesvårt för ett barn. Eller att du som överhuvud säger att de inte får umgås överhuvudtaget, inte heller så kul.

Som de andra undrade, aktiveras den, mycket ute?

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 855
Senast: Dino
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 369

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka