Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ingen bra koll på pälsen men hojtar på @bollen__ som har flera stycken och @machafuko dom haft Eurasier. Ser dock rätt lik ut utställningssamojed.De jag har träffat har inte varit så trevliga bara. Tänker att de kanske ligger lite likt utställningssamojeder pälsmässigt också, inte nödvändigtvis särskilt funktionell. Vet du hur pälsen är på dem?
Förstår det! Min bekant tycker själv att hen egentligen bor fel men hens familj etc gör flytt svår.Jag har väntat med att skaffa hund tills jag flyttat från Göteborg av bla den anledningen, fel klimat. Blir förhoppningsvis inga träningspass kl 4 på morgonen, å andra sidan kanske det passar bra efter ett nattpass.
Kan inte riktigt utläsa, vill du ha en hund som aktivt sällskap på din nuvarande aktiviteter eller vill du ha en hund att träna för och eventuellt tävla drag?
De jag träffat för vinterdrag har varit malamute och huskys och varierande korsningar av dem. Av de jag träffat kan jag inte tänka mig dem som ensamhund för aktivt sällskap och lättare drag (en människa på dennes träning). Kanske som ensamhund där nivån av träning ligger på hundens nivå. De jag känner till drar med spann, kälke på vintern och ofta med fyrhjuling på sommaren. Ska de cykla eller åka skidor är det aldrig mer än en hund åt gången, det blir för mycket kraft.
Kan dock inget om nivån på samojeder som avlas för drag, de kanske är lika krävande? De jag träffat har troligen varit uttråkade (och kanske avstängda mentalt?) utställningsvarianter, de har inte ens dragit i kopplet.
Det beror på, är min uppfattning. Som med alla pälshundar. Tjejen jag hade hos mig upplevde jag hade väldigt funktionell päls. När vi var och badade på stranden en sommar var kompisens tax betydligt mer berörd av värmen än vad vår eurasier var. Hon låg och chillade, flåsade inte och bara njöt. Fällde ytterst lite/inget alls mellan fällperioderna och under fällperioderna var det mängder.De jag har träffat har inte varit så trevliga bara. Tänker att de kanske ligger lite likt utställningssamojeder pälsmässigt också, inte nödvändigtvis särskilt funktionell. Vet du hur pälsen är på dem?
Jag tycker att pälsen är väldigt smidig på mina, de fäller i princip inget emellan fällningarna. Lera och grus ramlar av när de torkat och bara pälsen är genomborstad/luftig så har de inga problem på sommaren.De jag har träffat har inte varit så trevliga bara. Tänker att de kanske ligger lite likt utställningssamojeder pälsmässigt också, inte nödvändigtvis särskilt funktionell. Vet du hur pälsen är på dem?