ÄL - graviditet

Ferrari

Trådstartare
Såna här frågor brukar jag tycka är pinsamt att ställa men nu kör jag på och frågar :D

Normalt så har jag precis 28 dagars menscykel. Det har jag haft i över 1 år, det har och kan diffa någon dag åt båda hållen ibland.

Men nu till saken, normalt så brukar jag känna av mina ÄL väldigt väl. Det gör ont, och påminner en del om mensverk. Nu, med 5 dagar kvar till nästa beräknade menstruation har jag fortfarande inte känt av min ÄL. Inte heller har jag sett något tecken på att det har varit det heller, då jag håller stenhård koll på detta nu då jag försöker bli gravid.

Kan detta vara ett tecken på att jag kan vara gravid eller vad tror ni? Vill inte börja hoppas alltför mycket då jag lätt får höga förväntningar, men då detta inte är helt normalt för min del så känns det som om det borde ha något att göra med att jag kanske kan ha blivit befruktad vid rätt tidpunkt :o;)

Dela med er av era funderingar. Om jag inte fått ngn mens i nästa vecka så ska jag köpa ett grav-test oavsett, men är lite nyfiken på om detta kan vara ett tecken.

Sv: ÄL - graviditet

Ska påpeka det att jag har känt av min ÄL varje månad sedan 1,5 år tillbaka. Så detta är definitivt ngt helt nytt för mig :P

Jag tycker det låter troligare att ägglossningen uteblivit, vilket händer ibland, eller att den passerat mer obemärkt. Hos mig känns den ibland, ibland inte, men har jag "mensvärk" är det alltid före själva ÄL, aldrig under ÄL.

Självklart kan du vara gravid, men som föregående talare ser jag det som ett tecken på utebliven ägglossning!

Om det är ägglossningen du brukar känna och inget känt denna gång så ligger ju det närmast till hands :-). Att ha ägglossning är ju en förutsättning för att bli gravid. Antar att du funderar på om det onda har något att göra med att ägget inte blir befruktat i normala fall, men så skulle inte jag tolka det. Men man vet ju aldrig!

Håller tummarna!

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 229
Senast: Gunnar
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 875

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Banta/slimma ner shettis?