ÄL funderingar samt små simmare!

Sv: ÄL funderingar samt små simmare!

En tanke/fråga??

Jag brukar alltid känna skt tydligt nör jag har ÄL, en dag har jag mega ont i ljumsken typ, men denna ggn har jag testat med ÄL stickor för att veta mer exakt så vi försökt lite mer än vanligt :grin:
MEN, jag har verkligen inte alls haft så ont av ÄL denna ggn..känt pyttelite i ljumsken men inte alls så ont som dem tidigare ggn.
Ända sedan jag slutade med minipiller i slutet av januari så har jag känt det tydligt (mer eller mindre) men denna ggn har det ju varit överkommlig känsla/smärta. Innan har den ju varit värre än själva mensvärken....

Vad kan det bero på?? Jag har ju haft ÄL, det visade stickorna!! :confused:

Äsch, det där är olika varje gång. Jag brukar också känna av ÄL, när jag blev gravid kände jag ÄL supertydligt, men några gånger kändes det inget alls, fast stickan sa till ... man kanske inte känner så mycket för att man känner efter för mycket :D Vem vet ?

när jag hade sån smärta, som var värre än mensvärk som du säger så visade det sej att jag hade fått en cysta. Hade ÄL men ett ägg "fastnade" och stannade kvar uppe i äggledaren och då bildas en cysta som oftast försvinner av sej själv men kan behöva skrapas ibland. Kan vara vanligt om man använt minipiller eller p-spruta sa gyn till mej. Innan kroppen kommer igång helt som vanligt igen

Man ska nog inte gå efter ev magsmärtor som tecken på ÄL, det kan vara vad som helst, t.o.m. en fis på tvären. :D

Bättre att kolla sekretet. Någon/några dagar före ÄL ändrar sig utsöndringarna och blir som genomskinlig, seg äggvita. Om man tar lite mellan tummen och pekfingret och särar på fingrarna så håller sekretet ihop som en lång, seg tråd. Då är ÄL i faggorna! Men om det inte går att dra ut långa trådar på det viset, så är det inte dags ännu. Sekretet ändras från att under den ofruktsamma tiden vara kornigt, grynigt, lite mjölkigt och ej segt = håller sperman utanför livmodern till att under den fruktsamma tiden (precis inför och under ÄL) vara glatt, halkigt, segt och trådigt = släpper igenom sperman in i livmodern så att ev befruktning kan ske. Det är nog det absolut säkraste tecknet faktiskt. Men man får ju inte vara buskablyg och våga känna efter. ;)

Abg. det här med flytningarna har jag lagt märke till dem denna ggn jag har haft ÄL.....man e mer "sunkig" där nere, märker mer av flytningarna (jag iaf)

Sen har jag märkt en grej till. Har man sex när man inte har ÄL, är det lättre att "tömma" sig, alltså få ut all sperman efter sexet, men när jag/vi har sex så märker man även dagen efter att man e kladdig/läcker sperma längre än om man ej har ÄL. Alltså mer "slemmig" när man kissat o så.....kan var adet trots man tvättat sig(utsidan såklart) Tar lixom längre tid att bli fri från dem små simmarna....det måste ju betyda att då är sperman "längre upp" eller välkommen in i livmodern än om man inte har ÄL.

Mina funderingar o teorier från egna upplevelser!;)

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 361
Senast: Mirre
·
M
Dressyr Hej! Jag har just börjat träna dressyr igen med min lille häst efter flera års uppehåll p.g.a. små barn. Under tiden har jag ridit en...
2
Svar
29
· Visningar
4 160
Senast: Mayara
·
Träning Har haft uppe en tråd för ett bra tag sedan ang. mitt sto och en del funderingar runt henne. Behöver nog lite råd över vad jag ska göra...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama