Akvarietråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Akvarietråden

Jag ser dem inte alls, de gräver runt i sanden :)
Köpte 25 kg på Jula, så kommer byta i större karet också.

Ahhh, sorry, missförstod.
Vad är det för typ av växter du vill ha? Jag har mest koll på de jag själv har, men nån av dem kan ju kanske passa!

Ahhh, sorry, missförstod.
Vad är det för typ av växter du vill ha? Jag har mest koll på de jag själv har, men nån av dem kan ju kanske passa!

anettejt, du kan en del om växter ju. kan du tänka dig några eller ngn växt jag kan ha i det tomma hörnet? :)

tänkte på... blommar denna?
http://www.zookoll.se/dp_vaxtarkiv.php?go=visa&id=62&site=0
http://www.zoopet.com/vaxter/vaxt.php?NR=13&SOK=1
ngn sa att den blommar bara när den är på väg att dö... stämmer det? som en sista utväg?
nästa fråga är... hur svårt är det att få tag på en sån? vet eg dom i zoobutiken att det är just en sån sort eller dom säljer bara anubias som vilken anubias som helst för att dom kan inte se skillnad på dom?

kan man ha en sån OCH en röd växt? får det plats? ytan är typ 30x 20 om jag arrangerar om stenarna.
vad finns det för röda växter?

Senast ändrad:

Om du vill ha en speciell växt kan de allra flesta butiker ta hem det du frågar efter. Du gör en beställning hos butiken, och så tar de hem det. Kolla bara så att växten finns hos butikens leverantör.

vet eg dom i zoobutiken att det är just en sån sort eller dom säljer bara anubias som vilken anubias som helst för att dom kan inte se skillnad på dom?

?

"Vi" i zoobutiker är en helt homogen grupp som liknar varandra intill minsta detalj och gärna blandar ihop olika anubiasarter...

Anubias blommar lite som den känner för, tycker det är en korkad växt, det har dock inget att göra med att den håller på att dö. Normala växter blommar ovan ytan, men Anubias blommar även under. Tror den är lat eller nått (eller bara dum) :p

Anubias är inga problem att få tag på, en enklare rödare växt är Ludwigia repens 'Rubin'. Dock blir den precis som alla andra röda växter bara röd när den får mycket ljus och ev tillsats av CO2.
Kan du inte lägga upp en bild på karet och ge mig mer data om det, så kan jag tipsa dig om fler växter. Du ville inte ha några snabbväxare alls?

@Gabbi :rofl:

nu var det inte så jag menade gabbi. förlåt mig om det kändes som ett påhopp på dig.:( absolut inte meningen!!

anette: http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=14374096&postcount=1117
så ser den ut nu. jag har redan ganska mkt snabbväxande så jag tänkte man kunde ha ngt som växer långsamt och är lite dekorativ och kan gömma lite fisk.
och nu inser jag att jag inte kan ha både den röda och anubiasen för den ena vill ha mkt ljus och den andra vill ha en del skugga över sig...

jag har inte utökat mitt fiskbestånd än så det är 3 molly, 3 pansarmalar och 3 guppys. men tänkte köpa bra algätare som är små. ancistrus är för stort.
fick tips om otocinlus av corpsbride, men nu har jag glömt exakt vilken fisk det är. hade för mig det var en miniversion av ancistrus, dvs en liten algätande sugmalsfisk?
kan hon ha menat Otocinclus macrospilus?

Senast ändrad:

*kl*

Jag planerar att skaffa ett kar med 1 kamphane, 3 flickor till honom, 2 guppypojkar och 6 flickor till dom och så kanske 2-3 städare! :laugh:

Hur många liter behöver jag och vilka växter är passande? :D

(Vill absolut inte att dom trängs!!)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
46 47 48
Svar
947
· Visningar
23 045
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
825
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Vi har en flock duvor på vår gård, vi bor ute "i skogen" så det är inga stadsduvor. Ser att flera av duvorna har deformerade fötter...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: Valmet
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka