Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu kan ju alger bete sig lite som de vill men iom att du skriver att de är massor nära botten så vill jag bara varna för "blågröna alger" så att det inte är sådana du har fått. Det är egentligen inte alger alls utan cyanobakterier och de är giftiga. Jag ser inga sådana på bilden dock! De ser ut och beter sig såhär:Invasion av typ allt på en gång. Massor av alger nära botten (inte så mycket högre upp) och skräpsnäckor.
MEN jag upptäckte att mina räkor förökat sig! Helt plötsligt klev det omkring en liten, liten räka nära glaset. Jag försökte fotografera, men pga algerna är det lite svårt att se något Tittar man bakom den lilla räkan nära glaset så ser man en av de normalstora bakom. Man kan iaf se hur stor den är...
Nädå, några cyano har jag inte tror att de jag har är mest vid botten för att vattnet cirkulerar bättre högre upp så det blir lättast att fästa där nere. Är i princip bara på glas och stenar. Botten och växter har iaf inte direkt synliga alger.Nu kan ju alger bete sig lite som de vill men iom att du skriver att de är massor nära botten så vill jag bara varna för "blågröna alger" så att det inte är sådana du har fått. Det är egentligen inte alger alls utan cyanobakterier och de är giftiga. Jag ser inga sådana på bilden dock! De ser ut och beter sig såhär:
De är slemmiga, har en väldigt distinkt blågrön färg och breder ut sig som ett täcke över allt. Dyker dessa upp så ta bort dem direkt! (Fun fact: För ca 2,5 miljarder år sen orsakade de ett massutöende på jorden pga att de började producera syre för första gången och började syresätta vår atmosfär. Så det är tack vare dem som vi öht existerar idag men i akvariumet vill vi inte ha dem!)
Vad roligt med räklingar! Mindre än en engelsk sjösten, så pytte! Jag vill också ha räklingar!
Skönt!Nädå, några cyano har jag inte tror att de jag har är mest vid botten för att vattnet cirkulerar bättre högre upp så det blir lättast att fästa där nere. Är i princip bara på glas och stenar. Botten och växter har iaf inte direkt synliga alger.
Ja absolut, om jag har rätt vatten för dem i övrigt! Om jag förstått det rätt så räknas även "våra" gula fjärilsciklider dit, som vi har på jobbet alltså. De var mina första favoriter och jag är fortfarande väldigt förtjust i dem.Hade jag haft större akvarium hade jag vilja ha ett apistogramma par på botten. Det skulle kanske vara nåt?