Och en liten Rubin gurami syns med. Lille Orvar =)några av mina guldisar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och en liten Rubin gurami syns med. Lille Orvar =)några av mina guldisar
Försök! ös på med ljus, lägg kameran mot glaset, avvakta tills de är så stilla som möjligt.Hehe, har du sett hur suddiga mina bilder på mina helt stillasittande räkor och fiskar ser ut. De små snabba känns långt över min förmåga
Eller filma! Det är lättare.Försök! ös på med ljus, lägg kameran mot glaset, avvakta tills de är så stilla som möjligt.
Väldigt sant!Eller filma! Det är lättare.
Då är jag med, jag hade uppfattat det som att den trivdes bra i rumstemp men att den klarar väldigt spridda temperaturer.Nu sa jag fel. Det är den undre som trivs kallt, men den övre är definitivt en fisk som vill bo lite över rumstemp.
De är bråkiga både sinsemellan, man bör inte ha hanar ihop och man får vara försiktig om man har för lite plats eller gömmor för honan om man har dem parvis, och kan vara rätt tuffa med andra invånare också. Mest så att de står på sig, men för min (jag har bara en hane för tillfället, de har visat sig vara riktiga kamikazehoppare. Och katten tog en. ) känns det lagom att han bor med serpaetetrorna och några svärdbärare som är betydligt större än honom.
Jag har förstått att man ska vara försiktig med fiskar med samma kroppsform, så andra guramis till exempel.
Det går att förstärka vanliga möbler, jag har aldrig gjort det men sett flera andra som gjort det med bra resultat.Nu när vi ska flytta så sa min mor att vi kan ta det skåp hon har i hallen, för det är mest i vägen osv. Börjar fundera på om man skulle våga ha det som akvariebänk..? Men. Den är från Jysk. Dvs inte köpt för att vara något speciellt så. En liknande som är till salu på Jysk nu är tydligen testad för 40kg... Vet inte om det kanske går att stärka upp möbeln med någon slags rejäl träram på insidan? Det hade ju varit trevligt om man kunde få något gratis som faktiskt fungerar. Men ja, jag vill ju inte gärna att allting kraschar...
Var inne där och shoppade lite öppningserbjudande.För en vecka sedan öppnade en ny affär i Uppsala. De var i Unt efter premiären
Ja jag var där och shoppade medVar inne där och shoppade lite öppningserbjudande.
Jag köpte mitt gamla 200 begagnad, tror att den kostade 500 med locketNu har jag kunnat mäta min blivande akvarievägg. 105cm långt kan det vara, men det vore nog bra med liiite mindre. Insåg dock ett helt annat problem nu: Det är inte nära till eluttag vid just den väggen. Det går såklart att lösa, men ja. Det är inte som där jag har akvariet nu där det redan finns eluttag precis bredvid akvariet.
Aquael har ett 200L som är 101cm. Funderar lite på det. Fast idealet vore ju om man kunde hitta något begagnat för eh... det är dyrt med nya akvarium. Och att flytta.
Höftar bara, men typ en dryg tsk, eller två i en halvliter vatten. Tror jag. Vad exakt salthalten blir spelar inte så stor roll och jag använder ingen luft. Det funkar andå.Jag hade haft lite is i magen och tittat efter begagnat ett tag. Du har ju ett jättefint akvarie att leka med redan
@Scandi hur mycket salt har du när du kläcker artemian? Har du luftfilter i?