Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De är så fina! Står helt klart på listan över potentiella invånare i framtida stor-akvarium. Tur att alla fiskar jag vill ha är små, för då finns det ju en möjlighet att ha dem iaf.Miniöringar på godisjakt:Visa bifogad fil 131461
Sent svar men det kanske är bättre sent än aldrig? Det är definitivt en hona. De har en rundare form än hanarna och kortare anal- och bukfenor (hur kort är beroende på typ förstås, men kortare än en hane av samma typ) och en äggledare - den lilla pluppen bakom bukfenorna. Din Blå är både rund och go och har en väldigt tydlig äggledare så grattis till en fin tjej!Hej alla kunniga människor. Hur vet jag om en Kampfisk är en hane eller hona? Jag köpte för en månad sedan en Kampfisk som säljaren inte själv visste om det var en hane eller hona. Var i butiken med andra fiskar och är det hos mig med. Här är Blå.
Jag vet inte om jag är glömsk, men har du lust att berätta lite mer om dem? Hur de beter sig, hur de vill bo osv?Stor pojke! Duktiga Pappa Dario:
Visa bifogad fil 131515
Jag funderar lite på om jag inte ska flytta hela 112liters scapen till ett större kar faktiskt. Jag gillar måtten (90×60×45 cm) på Aquaels 243 liters kar skarpt och då hade jag fått plats med mer stamväxter bakom, bredare stig och en sandremsa i framkant. Och så kan jag göra ett nytt scape i 112an som passar det bättre och är anpassat mer efter vad en koloni darios skulle behöva/gilla!
Jag har stjärtfläcks rasbora i 2 burkar nu. Tycker de är fina och inte så känsligaJag vet inte om jag är glömsk, men har du lust att berätta lite mer om dem? Hur de beter sig, hur de vill bo osv?
Sitter och funderar och funderar på fiskar till mitt framtida 200L. Hittills består listan av luminatus, ottos, ev pygmégurami, ev glödbandsdanio/glödbandsrasbora (folk verkar kalla dem för båda ) beroende på vad jag tycker om... Vill gärna ha småfisk trots större akvarium. Och så ska de ju inte bråka med varandra, trivas med mycket(!) växter osv. Och inte äta vuxna räkor. Ska iaktta praecox regnbågarna när jag är tillbaka på jobbet. De har bytt akvarium nu till ett som bör passa dem bättre. Ska se om de verkar för livliga eller kan bli bra.
Har man bara en hane eller honor så smyger de omkring och är konstant på jakt bara, jag upplever dem som lugna, nyfikna och orädda men inte bråkiga. En hane med rom att vakta, vaktar dock ilsket och sjasar iväg allt som kommer nära hans bo.Jag vet inte om jag är glömsk, men har du lust att berätta lite mer om dem? Hur de beter sig, hur de vill bo osv?
Sitter och funderar och funderar på fiskar till mitt framtida 200L. Hittills består listan av luminatus, ottos, ev pygmégurami, ev glödbandsdanio/glödbandsrasbora (folk verkar kalla dem för båda ) beroende på vad jag tycker om... Vill gärna ha småfisk trots större akvarium. Och så ska de ju inte bråka med varandra, trivas med mycket(!) växter osv. Och inte äta vuxna räkor. Ska iaktta praecox regnbågarna när jag är tillbaka på jobbet. De har bytt akvarium nu till ett som bör passa dem bättre. Ska se om de verkar för livliga eller kan bli bra.
Vad kul! Jag har precis uppmärksammat denna auktion, och jag vet ingenting om hur det fungerar (mer än det som finns att läsa). Kanske du kan svara på några frågor? Är det bara större/finare/mer exotiska fiskar som säljs eller? Är det någon idé att försöka sälja vanliga ancistrus och endlers guppy? Eller är sånt inte av intresse eller kanske finns det i överflöd på auktionen?Om knappt 3 veckor är det dax för UAFs årliga storauktion här i Uppsala
Jag ska jobba som vanligt, på det fasta bordet där det säljs växter, tillbehör mm
Har anmält en hel del dit nu
Förhoppningsvis även min store L029a mal till Auktionen