Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är så intressant att titta på sånt där!Snacka om att det är fart på fiskarna Någon hane verkade försöka valla in en hona mot en liten bit mossa som växer på roten, sedan var det en hane som försökte charma en hona som var i roten, men då kom en annan hane och utmanade honom, jagade bort honom och började själv försöka charma honan. Jag måste verkligen försöka få till mer mossa i akvariet, så att de har bra ställen att lägga ägg på om de blir på humör. Hanarna är tveklöst på humör iaf Lite mer tid, och lite mer mossa så kanske det blir något. Det hade ju varit galet kul i så fall!
Jag har serpaetetror och de är ganska tuffa och står på sig - de har den där lite högre/rundare kroppsformen också så de går inte lika lätt in i någons mun. Även kejsartetran är ju jättefin och blir lagom stor men jag tror den är lite mildare i temperament. Annars tigerbarb? Supertjusiga, större och också kända för lite tuff attityd.Ok
Nån annan rolig stimfisk man kan ha ihop med dessa SA?
Haft serpae...Jag har serpaetetror och de är ganska tuffa och står på sig - de har den där lite högre/rundare kroppsformen också så de går inte lika lätt in i någons mun. Även kejsartetran är ju jättefin och blir lagom stor men jag tror den är lite mildare i temperament. Annars tigerbarb? Supertjusiga, större och också kända för lite tuff attityd.
Jag tycker serpae är så himla fina.Haft serpae...
Nu har jag kongo och flaggtetror
De funkar bra om de är stora...
Jag har provat med Mollys, Svärdbärare, platys, diamant, fantom, mollysJag tycker serpae är så himla fina.
Kanske prova med tigerbarb då om du vill ha något annat? Jag har alltid velat ha men aldrig haft ett kar där de passat.
Eller kan någon störr danio vara kul? De håller sig ju vid ytan och är snabba som attan.
Då är det kanske bäst att hålla sig till de som funkar helt enkelt. Stora ciklider hålls ju ofta i artakvarium av en anledning.Jag har provat med Mollys, Svärdbärare, platys, diamant, fantom, mollys
Allt blir mat...
JaDå är det kanske bäst att hålla sig till de som funkar helt enkelt. Stora ciklider hålls ju ofta i artakvarium av en anledning.
Torpeder kanske, om du får tag på ett gäng som redan är stora.Ja
Krobia xinguensis
Sajica
Zebra
Har jag där
Skulle vilja ha något färgglatt som håller till i mitten
Väderålar är lite överallt
JaTorpeder kanske, om du får tag på ett gäng som redan är stora.
Jag menade P. denisonii, med reservation för att jag inte harnågon aning om hur den passar ihop med dina vattenparametrar och liknande, det är ju en asiatisk fisk.Ja
Mascara då?
OkJag menade P. denisonii, med reservation för att jag inte harnågon aning om hur den passar ihop med dina vattenparametrar och liknande, det är ju en asiatisk fisk.
Mascara vet jag inte vad det är för ena.
Yep, helt klart min typ av fiskar Och han hade Gertrud också! och gaffelstjärtarna! Fast de sistnämnda verkar galna Måste nog ha tre akvarium för vuxna fiskar ändå... Och så ha igång ett akvarium för yngel...Det är så intressant att titta på sånt där!
Jag hittade den här kanalen på youtube när jag letade efter "kar fulla av cryptocoryne-inspiration" och tyckte han hade fantastiska kar!
Det kändes lite som om det var rätt mycket "din typ" av fisk? Kolla in luminatus-karet vid 12 minuter in i videon!
Och han hade en video på hur han odlar dem också, vilket verkar funka bra för han har sjukt många.
Men har du inte fastnat för trådfenorna än? De är ju så Otroligt fina! Gotta catch them all liksom, när du ändå håller på.Yep, helt klart min typ av fiskar Och han hade Gertrud också! och gaffelstjärtarna! Fast de sistnämnda verkar galna Måste nog ha tre akvarium för vuxna fiskar ändå... Och så ha igång ett akvarium för yngel...
Skulle nog behöva en hylla i stil med den här, men med plats för lite större akvarier...
Undrar egentligen hur stort jag vill ha? Jag vet inte. Jag har tänkt 200L för att kunna ha mycket fisk och ge fisken bra med utrymme osv. Men alla fiskar jag vill ha är ju små. Och OM jag ska ha både luminatus och Gertrud så behöver jag nästan två akvarium för att de inte ska korspara sig. Så egentligen kanske jag borde satsa på två små istället för ett jättestort? Oj oj oj, så mycket att fundera på
Hahah, jag har kikat på dem, men inte riktigt fastnat för dem av någon anledning. Å andra sidan har jag aldrig sett dem live så... Kanske måste hålla utkik...Men har du inte fastnat för trådfenorna än? De är ju så Otroligt fina! Gotta catch them all liksom, när du ändå håller på.
Jag menade P. denisonii, med reservation för att jag inte harnågon aning om hur den passar ihop med dina vattenparametrar och liknande, det är ju en asiatisk fisk.
Mascara vet jag inte vad det är för ena.
Ja, jag var givetvis tvungen att googla sedan. Jättevackra!
Ja och inte så vanligaJa, jag var givetvis tvungen att googla sedan. Jättevackra!