Jäklar så snygg bild också!En liten merah ställde upp också:
Visa bifogad fil 129739
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jäklar så snygg bild också!En liten merah ställde upp också:
Visa bifogad fil 129739
Vilka otroliga bilderEn liten merah ställde upp också:
Visa bifogad fil 129739
Vilka otroliga bilder
Tack så mycket!Jäklar så snygg bild också!
Jag brukar också tina kuberna först och bara ge dem lite åt gången så att inget sjunker/flyter iväg.@Scandi, tack för tipset om cyclops! Fiskarna var lite förvirrade i början, sedan blev de vilda Jag gav en halv sån där kub som jag satte i lite vatten först för att tina upp den, efter att ha läst att vissa släppt ner hela, frysta kuber som bara sjunkit ner på botten direkt.
De åt glatt, och när de började bli mätta eller något så tyckte hanarna att det var hög tid att uppvakta honorna! De for runt i full fart och visade upp sig, och jag stod bredvid med systemkameran och försökte desperat få någon hyfsad bild på det hela. Måste skaffa mig ett macro-objektiv för fiskfotografering Herregud så snygga hanarna var, även om honorna verkade lite svårflörtade. Det var åtminstone övertydligt just då vilka som var hanar och vilka som var honor, men inte en chans att jag hann räkna för jösses vilken fart de hade. Någon gång var det också två hanar som stod bredvid varandra som någon slags mätning av vem som var bäst och vackrast, såg otroligt häftigt ut och med lite tur har jag det på bild. Ska sätta mig senare idag och gå igenom alla bilder. Känns som att det börjar bli en del nu
OkDe blir ju 7 cm och är en stimfisk så jag hade inte gått under 100. Mitt sista akvarium var på 250 - 300 liter om jag minns rätt. Jag tror jag hade ett på 160 när jag hade glasmalar, lite osäker. Jag hade inte haft glasmal med aggressiva fiskar, de vill ha snälla småfiskar som sällskap.
Jag har en hel låda i frysen full med frys mat till fiskarnaNu har jag shoppat mat till de små
Visa bifogad fil 129751
Passade också på att ta bild på all mat vi har i butiken, så att jag kan läsa på lite extra vid datorn och se om något annat vore bra att komplettera med.
Hade inte haft malarna i sånt sällskap.Ok
Har ett 200
Men som sagt en hel del SA ciklider
De är inte aggressiva förutom när de leker. Men de tar gärna småfisk
OkHade inte haft malarna i sånt sällskap.
Ingen aning, har själv aldrig haft SA. Vad är det för sorter?Ok
Nån annan rolig stimfisk man kan ha ihop med dessa SA?
Zebra, Sajica KrobiaIngen aning, har själv aldrig haft SA. Vad är det för sorter?
När jag googlat så rekommenderas de inte tillsammans med andra fiskar pga att det vaktar sina revir, rom och avkommor hårt.Zebra, Sajica Krobia
När de leker jaNär jag googlat så rekommenderas de inte tillsammans med andra fiskar pga att det vaktar sina revir, rom och avkommor hårt.
Vad ska du göra med de andra fiskarna när de leker har du tänkt? Enda jag läste som kunde gå var typ Malavi, men med tanke på att de börjar leka väldigt tidigt som jag förstår det så börjar ynglen böra leka redan innan de är vuxna?När de leker ja
Sajica och zebra leker nuVad ska du göra med de andra fiskarna när de leker har du tänkt? Enda jag läste som kunde gå var typ Malavi, men med tanke på att de börjar leka väldigt tidigt som jag förstår det så börjar ynglen böra leka redan innan de är vuxna?