Akut hjÄlp!

C

chira

Eftersom vi nu måste ta bort gammelman håller vi för fullt på att leta efter en sällskaps ponny till mitt fem åriga fullblodssto.

Har fått tre alternativ:

1. C ponny sto, ett år. Positivt: Snäll att hålla på med och borsta. Nevativt: Får ha säkert över vintern sen kanske hon måste lämnas tillbaka

2. Shettis hingst, ett år. Positivt: vi känner hon som har honom och funkar det inte får vi byta til en annan. Negativt: Ohanterad och har gått i flock på lösdrioft hela livet. Ägaren kan komma och hämta när hon känner för det, hon är lite impulsiv. + bara över vintern sen osäkert.

3. Brittish spotted sto m. föl. Positivt: Hon är inriden, i den storlek vi egentligen tänkt oss, snäll att hålla på med. Negativt: Hon har föl

Vi har plats för föl egentligen men stoet kanske försvarar fölet så pass att våran häst inte får någon kompis ändå.

Vad hade ni gjort? Hjälp mig måste bestämma mig ikväll eller senast i morrn!!

Sv: Akut hjÄlp!

Jag hade provat med alternativ nummer tre. Det kan ju lika gärna gå hur bra som helst också.

Varför inte kolla annonser och köpa nåt som funkar , så får ni behålla den oxå?

Jag hade kört på antingen alternativ nr 3 eller köpt nåt eget...

Lycka till hur ni än gör!

Vi vill inte köpa något eftersom min syster ska köpa en ny häst och hon vet inte om det blir till våren eller om hon ska plugga/resa

jag hade valt alt. 1 eller 3. antagligen alt. 1 om hästen bara ska vara som sällskap. kostar bra mkt. mer att föda sto med föl. om din syster köper pålle till våren så får ni ju sällskap då, i annat fall så går det säkert att skaffa ny sällskapsponny då

skulle aldrig släppa en hingst i hop med ett sto oavsett storlek och ålder, så alt. 2 faller fullständigt bort

Det blev c-ponnyn har fått en jätte bra deal där och ägaren verkar kanon! Just nu känns det som om vi valde helt rätt =)

Vad skönt att det prdna sig, blir lite lätt panik när man står utan sällskap till sin häst.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 633
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 373
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 471
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 976
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Orolig katt i bil