Akut: HjÄlp!

C

carina_bergquist

har ju skaffat min lilla pisse nu.. pigg och glad..

men:

när han bajsar fastnar det massa i pälsen på honom får ta bort det på honom och nu var det extremt!!! han är långhårig och vit kan jag hälsa...

vad ska jag göra!? kan ju inte ha en lägenhet full med bajs när jag kommer från jobbet!? Har haft honom sedan i söndags!!

kanman klippa bort lite päls på honom därbak eller vad f*n gör man!?!?!?

Sv: Akut: HjÄlp!

Om hans bajs har normal konsistens borde det väl inte fastna så mkt på honom!?
Om du nyss har fått hem honom kan det kanske vara att han är stressad och att det är därför magen krisar.
Jag hade nog klippt bort lite av pälsen just där det är som värst.

Ja, omställningen kan bidra till att magen är lite lös. Eller foderbytet. Du gör väl inte mjölk åt pissen? Många katter tål inte vanligt mjölk - syns då som diarré. Vanligt vatten är bäst, annars kan du prova med laktosfri mjölk (du kan själv ha det till kaffet).

Försök gärna med sk skonkost och sedan startar du om varsamt.

Alltså kokt s.k. vitfisk (torsk och alla dess släktingar). sönderkokta morötter. Sönderkokta potatisar med lite smör i. Köttfärs. Ungefär i den här ordningsföljden.

tror inte han sitter riktigt på toan,,, har för lite tid att sitta kvar...! men igår var han lite lös,,,kan ju vara för stress mm som ni säger..

ingen mjölk till pissen,, har erfarenheter hur det kan lukta och så när gammelkatten fick något med mjölk:eek:

men får väl se hur det går... har inte bytt mat för honom eller ändrat hans vanor (eller dom han hade hos sin mamma)

men att duscha var nog inte det han gillade bäst iaf... tur man har en pojkvän som kan hjälpa till;) :idea:

tack för er hjälp, så då är det ingen större fara att klippa lite päls där det fastnar? det är typ ½cm eller nåt

men asså.. ja tycker att hans bajs ser normalt ut,, inte jättehårt, inte jättemjukt...
men vet inte vad han håller på med,, han verkar inte vara riktigt klar på toan som jag sa innan,,, han kan typ lägga lite utanför.. och lådan är ren,, han gör det inte med flit, men ahh.... har inte haft d såhär innan! mamma har en kisse som också har lång päls på rumpan och hans fastnar inte?
skumt... inte såkul om man ska komma hem och leta bajs hela tiden,,

Klipp ner pälsen där det fastnar. Det är inte alls ovanlig med de problemen på långhår.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 159
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 410
Senast: Kaching
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 079
Senast: tott
·
Katthälsa Jag bor på en plats där fästingar tack och lov än så länge är ovanliga. Jag har haft 4-5 st på 10 år (på katterna, inga på...
Svar
9
· Visningar
956
Senast: Brie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama