Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ameo skrev:Ärligt talat, BORTSKÄMD???
Ett barn som söker trygghet blir väl ändå inte BORTSKÄMT???
MissX skrev:Jag hade stor framgång med Anna Wahlgrens fem-minutersmetod när min dotter vägrade somna ensam i samma ålder som ditt barn.
Dvs. Låt barnet skrika, gå in var femte minut och visa omsorg och kärlek. Fortsätt tills det har somnat. Det känns grymt, och skär i hjärtat. För mig tog det nästan en vecka, men sedan dess (åtta år sen nu ) har läggningen aldrig varit några problem.
Magdalena skrev:Du blandar ihop metoderna. Det är INTE Anna Wahlgren som förespråkar "5 min metoden", tvärtom kritiserar hon den hårt (bland det enda hon säger som jag håller med om faktiskt).
Magdalena skrev:Som Nathalie då. 1½ år och tycker det är hemskt trist att behöva gå och sova. Jag har jätteproblem att söva henne för det mesta, när sambon tar över går det oftast snabbare.
Är hon helt över j-vlig så skiter jag i henne, dvs hon får väl vara uppe då. Då somnar hon snällt sen när vi går och lägger oss. Det hon missat i sömn på kvällen tar hon igen på lite extra middagsvila dan efter.
ameo skrev:Ärligt talat, BORTSKÄMD???
Ett barn som söker trygghet blir väl ändå inte BORTSKÄMT???
Mina barn har fått somna i min (eller pappans) famn till ungefär 1½ års ålder, sen har de haft sängen stående så de har kunnat SE oss medan de somnat. Och det har i princip aldrig gråtit sig till sömns. Nån femminutersmetod har aldrig behövts, för de har aldrig behövt vara så ledsna eller känna sig lämnade ensamma. Utna de har känt sig trygga med vetskapen att vi finns i närheten, även om vi inte sitter precis bredvid sängen.
Och för originalinlägget:
Det händer då och då att barnen inte somnar vid den tid de brukar. Man får ta det och göra det bästa av sitationen. Ta upp barnet en stund till och "läs" en bok tillsammans. Eller ge barnet en bok att läsa själv i sängen, om du nu inte vill "skämma bort" barnet med att låta det komma upp en stund till.
Det är ju trots allt bara en 1½-åring, låt henne vara liten ett tag till!