AKUT!!! hjälp

Saeta

Trådstartare
Min hund opererades i torsdags (gjorde en tråd om detta), kastrering med ena kulan i buken, och nu har det svullnat upp rejält.

Snälla ni, hur ser det ut?
Den här är fotat för några timmar sen och det har svullnat LITE till. Han är lite orolig men verkar inte ha super ont.

Lägger upp en bild dagen efter operationen med.

Snälla snälla. Borde jag ringa veterinär? Min pojkvän (äger också hunden) är helt kolugn och säger att det inte är någon fara alls. Vi har ändå ingen bil att ta oss till veterinär om så skulle vara...

Tusen tack för hjälp:bow:

Sv: AKUT!!! hjälp

Jag hade kontaktat veterinären för lite rådfrågning faktiskt. Nu är det svårt att veta hur andras hundar är och läker ju, men ingen av våra hundar har svullnat så pass mycket efter operationer (Alltifrån kastrering, kejsarsnitt och andra mindre operationer) faktiskt.

Därför är det nog bäst att åtminstone fråga. Bil, skjuts eller annat går ju liksom alltid att ordna om det verkligen behövs.

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik opererades igår kl 15 för akut livmoderinflammarion. Den var tydligen nära att brista. Hon fick komma hem kl 20 igår. Igår... 2
Svar
37
· Visningar
4 640
Senast: Ratax
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger... 2
Svar
21
· Visningar
2 045
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort... 2
Svar
28
· Visningar
3 002
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa... 2
Svar
28
· Visningar
3 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka