Akut hjälp med DC++

Kaktusblomma

Trådstartare
Jag har kommit in på en hubb men kan inte connecta mig mot någon, varför inte?? Jag har precis laddat ner DC++ och kan alltså ingenting...
 
Nu fick jag upp ett med: Connection reset by server.
Och allt försvann... Varför då??

Jag tog på reconnect och det kom upp igen, men jag kan fortfarande inte connexcta mig mot några användare...
 
Har du en bredbandsrouter eller är datorn direkt kopplad till Internet? Kör du DC++ i aktivt eller passivt läge? Ifall du kör aktivt bakom en router måste du öppna minst en port för DC++ (vanligen UDP 1412).

//P
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
208
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
IT & mobiler Inte alla wifi. Vårt hemma funkar fint. Men kommunens funkar bara på 24-timmars-åtkomst. Att logga in med mitt jobbkonto funkar inte...
Svar
0
· Visningar
398
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp