Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Otroligt jobbig situation, vad är det som är farligt med ambulansen? Dom har väl hängmatta som hästen står i i den? Eller är problemet att få ut hästen dit?Dom hävdar också att transport med ambulans till klinik inte är det optimala. Men att det är som att välja mellan pest eller kolera.
detta är jätteviktigt!!!Hade en korsförlamning för några år sedan. Han ville bara ligga, jag kollade puls, temp, magaktivitet, att han åt och drack och andningsfrekvens. Detta var sent på kvällen så veterinären föreslog efter min lägesrapport att hon skulle komma nästa morgon och låta honom vila liggande om han ville. Lade täcke på honom så han höll värmen. Jag vakade hela natten, han låg ute på ridbanan.
På morgonen när veterinären kom så kände hon att hela han var spänd i alla muskler. Han fick muskelavslappnande, antiinflammatoriskt och smärtlindrande. Han var uppe på benen ett tag efter behandlingen och åt och drack. Vilade sedan ett par timmar för att sedan vara på benen igen. Blodprovet visade på korsförlamning och han är helt återställd nu.
Rolle
Islandsfullblod på Lösdrift