Har en valack på 11 år som fått pålagringar i höger fram på stårlbenet. Dessa pålagringar har kommit mycket snabbt. Vi skall pröva en tildrenbehandling men om det nu inteskulle funka undrar jag lite öve följande saker:
Vet sa att han kan ridas rakt fram, ej på böjt spår.
Vad tror ni är lämplig promenadridning för den här hästen?
Om ej denna behandling fungerar skall jag börja med att ge honom ännu en vila, han har vilat ca ett halvår för hovledsinflammation med en försiktig igångsättning. Eller skall man promedrida försiktigt redan nu?
Detta gör mig så förvirrad men vet sa att det nog inte skulle vara några probelm att ha kvar honom som promenadhäst om det hela inte förvärras?
En fråga till om pålagringar, stannar pålagringarna ofta upp efter ett tag eller fortsätter dem bara att byggas på???????
Funderingarna tar kål på mitt huvud så snälla hjälp mig.
HUR HAR NI MED PROMENADHÄSTAR GJORT, diagnos, motion m.m.
Vet sa att han kan ridas rakt fram, ej på böjt spår.
Vad tror ni är lämplig promenadridning för den här hästen?
Om ej denna behandling fungerar skall jag börja med att ge honom ännu en vila, han har vilat ca ett halvår för hovledsinflammation med en försiktig igångsättning. Eller skall man promedrida försiktigt redan nu?
Detta gör mig så förvirrad men vet sa att det nog inte skulle vara några probelm att ha kvar honom som promenadhäst om det hela inte förvärras?
En fråga till om pålagringar, stannar pålagringarna ofta upp efter ett tag eller fortsätter dem bara att byggas på???????
Funderingarna tar kål på mitt huvud så snälla hjälp mig.
HUR HAR NI MED PROMENADHÄSTAR GJORT, diagnos, motion m.m.