aktivt sexliv med barn?

Sv: aktivt sexliv med barn?

Jag tycker synd om er, men mest synd om 11-åringen, han kan ju inte må bra? Det är inte riktigt ok att inte våga gå och lägga sig ensam vid 11 års ålder, har han varit med om ett trauma?

Annars har jag samma problem, fast med en ettåring :D. Hon måste passas hela tiden och sover knappt, hur skall vi hinna producera (eller träna på att producera ;) ) syskon? Tyvärr förstår hon inte det logiken :D

Saknar lite spontan närhet!

jo vi är medvetna om att 11-åringen behöver hjälp. Men det är inte lätt att få nån! Och inte helt lätt att övertyga fadern om behovet....
problemet är att barnen växt upp med en alkoholiserad mamma. pappan har blivit den enda fasta punkten. och pappa gör hellre precis som barnet vill än att ta konflikter med det "stackars" barnet. Svårt som bonusförälder att gå in med tyckanden alltid.

Saknar lite spontan närhet!

Verkligen! Men battre med organiserad narhet an ingen alls.

Ts, det ar skitsvart att vara bonusforalder. Men om barnen bor hos er pa heltid har du kanske nagon slags "foraldraroll" ocksa? Hur nara star du barnen? Har 11-aringen ett eget rum? Vad ar det som gor att han inte vill sova dar? Kommer det fortfarande kannas bra att han sover bredvid er sang nar han ar 12? 13? 15?17? Forhoppningsvis har det lost sig till dess men han ar stor nog att forsta att du vill ha ert sovrum ifred.

Forsok gora hans rum mysigt pa hans villkor. Och ju mer tid ni spenderar med honom, desto fortare kommer han att vilja vara ensam.

Trist att det blivit sa som det ar, som ett par behover man ha sex, annars blir det pannkaka.

/vindvissla som har en organiserad dejt med min sambo pa mandag kvall och ser fram emot det!

Ni har större bekymmer än ert sexliv.Sök hjälp för barnet,om det är vakt av pappa eller allmämotrygghet det vet jag inte men ni bör söka hjälp.
I övrigt så är ju barnen så stora så problemet är obefintligt,det är väl bara att ha sex när de inte är hemma i den åldern i normala fall,dessutom vet 11 åringar att vuxna har sex.

Förhoppningsvis löser problemet sig självmant snart, när 11-åringen känner sig tryggare och själv vill sova i eget rum/barndelat rum.

Annars kunde kanske pappan lägga sig med 11-åringen i dess eget rum tills han/hon somnat, och sedan komma in till dig?

Jag förstår verkligen att det är viktigt att ge barnet extra mycket trygghet just nu, men det är ju också viktigt att hjälpa det faktiskt ganska stora barnet att börja stå på egna ben.

Alltid mer krångel med rätten att säga till när man är "bonusförälder". Det kan nog tyvärr ofta innebära både att man tar hand om barn perfekt och älskar dem, men att man ändå är "second hand". Jo, tyvärr, även alla ni glada bonusföräldrar, ert strå är faktiskt rätt kort när det väl gäller.

jo vi är medvetna om att 11-åringen behöver hjälp. Men det är inte lätt att få nån! Och inte helt lätt att övertyga fadern om behovet....
problemet är att barnen växt upp med en alkoholiserad mamma. pappan har blivit den enda fasta punkten. och pappa gör hellre precis som barnet vill än att ta konflikter med det "stackars" barnet. Svårt som bonusförälder att gå in med tyckanden alltid.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 932
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 476
Senast: Treo
·
Äldre Hej Buke! Visste inte om tråden skulle ligga under kropp & själ eller skola & jobb, tycker den passar under båda.. Nu ligger den under...
Svar
5
· Visningar
1 281
Senast: Squie
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 494
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama