aktivt sexliv med barn?

S

skrocken

Ja, det vore intressant att höra hur alla löser ekvationen barn-sexliv.... Lever i en "bonusfamilj" med två barn, 11 o 15 år gamla. Nu är det sommarlov o dom är ju hemma hela dagarna! På nätterna sover 11-åringen i samma sovrum som oss. Det finns helt enkelt ingen tid eller plats för något sexliv alls! Börjar bli rejält frustrerad.... När mina egna barn var små så var dom ju ofta hos kompisar eller släkt och sov dessutom i egna rum.
Nån mer som har det så här? hur sjutton gör man?!

Sv: aktivt sexliv med barn?

För det första varför sover 11-åringen i samma rum som ni?Om 11-åringen sov i ett eget rum så har ni ju nätterna för er själva.
Annars kan ni alltid duscha ihop på morgonen eller kvällen. När alla sover kan ni gå till något annat rum om inte 11-åringen kan sova i sitt eget rum.

MVH

Kan ni inte åka iväg någonstans själva?
Ta in på hotell, tälta eller nåt

kan inte åka ifrån barnen.... Och duscha ihop går ju inte heller.... 11-åringen vaknar ju med oss....

Man sover INTE i samma rum som barnen. Barnen kan dela rum eller bo i vardagsrummet.

Och så duschar man ihop :laugh:

Varför kan ni inte duscha ihop? Eller smyga ut när barnen sover??

Det är ju ingen 2-åring som måste passas hela tiden, liksom.

Men en 11 åring måste väl kunna sova själv.
Låt barnen dela rum annars

Men jag frågar samma sak som dom här ovan, varför kan ni inte duscha tillsammans ?

Och jag blev rätt nyfiken på varför ni inte kan resa bort över en natt? Det är ju inga småbarn det handlar om.

Känns helt enkelt inte bekvämt med två ungar strax utanför dörren... Vi bor inte så stort.
11-åringen har sovit i eget rum precis bredvid oss med ett litet fönster emellan, men nu törs han inte det längre...Och pappan tycker att jag är hemsk som vill försöka få tillbaka honom till sitt rum...

Därför att främst 11-åringen inte kan sova borta och vägrar vara hemma med barnvakt. Om vi nu skulle hitta nån... Tyvärr har dom varken far-eller morföräldrar kvar. Det händer oregelbundet att dom sover hos sin mamma, men det vet man inte när. Jag vill ju ha ett regelbundet sexliv, när lusten faller på!

smyga ut när barnen sover har vi väl gjort nån enstaka gång, men som ni förstått så styr 11-åringen mycket av vårt liv... Och han kan inte gå o lägga sig själv och när han väl somnat så är ju vi lika trötta!

Då tycker jag det verkar som att problemet är 11-åringens problem. Vad har gjort att han har såhär jobbigt?

Låter som att 11 åringen behöver en del hjälp, dels för erat sexlivs skull men mest för barnets egen del.

Okej..

Då blir det klurigare, vad har gjort att 11åringen inte klarar av att sova ensam längre?

Ta en snabbis efter ni lämnat barnen i skolan/fritids, eller innan de kommer hem.
Är aldrig 11 åringen ute och leker med sina kompisar, eller hälsar på hos dem?
Jag var nog jämt iväg när jag var i 11 års åldern med kompisarna och bada, lekte i lekparken/skogen eller i stallet ;)

Ställ in en egen säng/madrass på golvet åt 11 åringen i erat sovrum?

han sover på madrass i vårt sovrum, precis bredvid vår säng.

ja vi lägger oss samtidigt. Iaf nu på sommarlovet.

Det låter som om problemet inte är erat sexliv utan 11 åringen, prata med din karl om att 11 åringen behöver hjälp. Min 6 snart 7 åring sover gladeligen över hos kompisar och har gärna barnvakt. ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 932
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 476
Senast: Treo
·
Äldre Hej Buke! Visste inte om tråden skulle ligga under kropp & själ eller skola & jobb, tycker den passar under båda.. Nu ligger den under...
Svar
5
· Visningar
1 281
Senast: Squie
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 494
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama