Aktivering vid tratt....

Kilauea

Trådstartare
Lagotton är ju kastrerad nu och bär en utomordentligt &%*#/%!"¤ :devil: -tratt (enligt henne själv).

Någon som har tips på aktivering jag kan pyssla med så länge (i ca en vecka blir det väl, från idag).
Inget så hon måste sitta eller ligga mycket (gör ont i magen då) och inget där hon måste använda tassarna och samtidigt se vad hon gör (tratten är i vägen).

Tips, någon???
(Funderar på att lära henne städa, plocka upp från golvet, men jag vet inte hur jag ska börja - hon känns omotiverad och det brukar hon inte vara - tror hon börjar deppa :cry: :crazy: .)

Sv: Aktivering vid tratt....

Varför inte ta bort tratten när du vill aktivera henne. Du har du ju ändå full koll.

Nu gäller inte detta dig. Men jag blir lika förvånad varje gång jag ser tex folk som är ute och går med sina hundar med tratten på. Då ser man ju hunden hela tiden, så då kan den väl få slippa tratten en stund.

Sv: Aktivering vid tratt....

Jag tar av tratten när jag är ute med henne, men det gäller som sagt att ha henne i rörelse och under kontroll, annars knöcklar hon ihop sig och ska slicka på magen. Dessutom blir öronen så instängda där under tratten - de behöver luftas.

Anledningen till att jag ville ha lite tips med tratten på är att hon hatar ju att få på den igen, så jag vill helst inte sätta på och ta av den inne i onödan.
(Kan tillägga att jag dock hade den av ca 1 timme inne i dag sammanlagt i sträck - öronputsning samt hjärngympa).

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 408
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 175
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar