Aktivering inomhus

Mirre

Trådstartare
Skriv era tips på vad man kan aktivera hunden med inomhus:banana:

Om vädret är jättekasst eller så och ni verkligen inte vill gå ut mer än nödvändigt.
Vad gör ni med era hundar då?
 
Sv: Aktivering inomhus

Sök.
Gömmer t.ex. godis under mattor o dylikt till en början. Sen blir det på hyllor osv som är svårare att nå.
Sen har han en aktivitetsboll han får ha lite då och då:)
Vi brukar även gömma godis under plastskålar så han får lyfta dem med munnen samt gömma godis i tomma toalettrullar och stänga igen sidorna så att säga:p

Är nog det vi brukar göra med vår lillkille:)
 
Sv: Aktivering inomhus

Bra tips

Aktiveringsboll har vi också men han har den bara korta korta stunder. Annars gör han brasved av den:crazy:

Det där med plastburkarna var en bra ide
 
Sv: Aktivering inomhus

Ingenting annat än möjligen lite trevlig samvaro. Här är det totalförbud med aktivering inne och all aktivering sker ute...en dags oväder spelar ingen roll.:cool:
 
Sv: Aktivering inomhus

Varför :cool:

Självklart är man ute med hunden så mycket som möjligt men är det full storm/orkan ute så vill varken jag eller Bamse vara ute mer än nödvändigt.
 
Sv: Aktivering inomhus

Har en BC-korsning som drar igång 110% om det är fråga om aktivering så här är det lugna gatan som gäller inomhus. Har alltid haft den regeln inomhus, att det är "stilla" som gäller.
 
Sv: Aktivering inomhus

HUndarna mina brukar jag få lov att ta ut även fast det är orkan, annars blir dom alna. Men är dom inne länge, så brukar dom aktivera varandra, pluset med två hundar. :D
 
Sv: Aktivering inomhus

Vi har döpt en del av hundens leksaker för att hon tycker det är svinkul att hämta saker på kommando. Hon lär sig snabbt namnen :) Väldigt bra aktivering!
 
Sv: Aktivering inomhus

Vi leker och kastar leksaker, gömmer leksaker och ber om specifika leksaker(de har namn allihop). Och så kanske vi övar lite tricks.
Vi har även en aktiveringsboll och brukar ibland stoppa godisar i pappersrullar och stänga till.

Eller så ligger vi bara och kramas i sängen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 844
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 459
Senast: Rugge
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
973
Senast: Myrten
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 198
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp