Aktivering för innekatter

Sv: Aktivering för innekatter

*KL

Jag blir ju jättesugen på att prova alla de här grejerna efter att ha läst den här tråden!! Tyvärr har jag ingen katt att pröva på för tillfället :cry:

Precis när jag håller på att skriva detta kommer grannens småkatter på besök! :love: De är väl ett par månader gamla och urgulliga (som alla kattungar är) Man kanske skulle ta och adoptera en...

Malu

Jag uttrycker mig yxigt inser jag, pinne med fjädrar:D... Det är fjädervippa jag menar, typ den här:

1873.png

Pinnen har alltså fjong vilket gör att det blir fart på fjädrarna när katten slår efter dem.

Jodå, jag förstog! :D
Har tänkt på fjädervippor, ska försöka tillverka ett par själv :)

ja, gör det, katter är ju underbara!
de är källan till mycket skratt och glädje, men de har också en lugnade effekt tycker jag :)

Jag har alltså haft katt hela mitt liv men inte just nu då min senaste gullunge gick bort förra sommaren. :cry:

Lägg ner tid att leka med katterna, det är mitt tips. :)

Min katt slutade leka med kattleksaker efter ett års ålder ungefär. Nu ligger de mest och skräpar, han kan ta fram dem ibland från lekkorgen, men bara typ för att kolla att de finns kvar. Han bryr sig också nada i klätterställningar odyl.

I stället leker vi massor tillsammans. Och jag får ofta kommentarer att vår katt beter sig mer som en hund än en katt.

Som lite yngre älskade han att apportera hårband. Han brukade sysselsätta våra gäster i timtal. Väldigt uppskattat, av katten iaf! ;)

Kurragömma är en annan uppskattad lek som leks flitigt varje dag. Den går ut på att jag gömmer mig bakom en dörr/hörn eller liknande i lägenheten, katten antar jaktpåsition och springer sen fram och "skrämmer/överraskar" mig.

Han älskar att jaga. Vi brukar aktivera honom med ficklampssken eller ridspö. Flugor som irrat sig in i lägenheten blir aldrig långlivade.

Kattagility är också populärt. Lägenhetens möbler passar bra att användas till agility bana. Mellan de olika uppgifterna kan man öva på att sitta vacker, stå på bakbenen eller ge tass. Godis kan göra underverk ibland! :angel:

Vi går ofta ut på promenader i koppel. I bland kan det vara lite skrämmande, men ofta är det bara roligt.

Icke att förglömma gos, som ger så mycket för både matte och kisse.

Dethär gör jag och min katt tillsamman. Han är i dag 7 år och sover och filosoferar medan jag är på jobbet och leker medan jag är hemma och verkar vara i det stora hela väldigt nöjd med sitt liv som innekatt. :)

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Har länge haft lösa funderingar på att skaffa katt men vet inte om en katt skulle få ett bra liv hos mig då det är en del ensamtid. Jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 308
Senast: Asko
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 385
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 310
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Valp 2024