Aktivera Marsvinen?

B

Butta

Hur gör du för att aktivera dina marsvin :confused:
Jag har själv tre och har försökt med en massa saker.

6146513.jpg
6146516.jpg
6146517.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Aktivera Marsvinen?

mina brukar vara nöjda och glada med att få springa runt lösa. men helst ska man ju underhålla dem hela tiden, annars tycker de att man är tråååkig. så man får sitta på golvet och låta dem klättra runt på en. eller städa, det brukar vara populärt :)!

kl

jag har precis kopt en clicker! Tankte prova om det gar att lara nan av dem nat litet trick. :D
De ar ju sa "matdrivna" sa det kanns som att det skulle kunna ga. Tex har jag redan lart dem komma till buren nar jag visslar (detta utan klickertraning). Det gick ganska snabbt eftersom de vet att de far nat atbart om de kommer.

Det funkar säkert! Det var en artikel i tidningen häromdagen om en tjej som lärt sin katt alla möjliga och omöjliga saker med en clicker ! Så varför inte marsvin? :bump:

min marsvin blir rädda för ljudet av klickern på håller på med target-stick istället... fungerar bra om jag bara lägger manken till o tränar mer =)

Annars får min sin dagliga ranson pellets i en aktiveringsboll en sådan som finns till hund fast mindre). Massor av inredning, mjuka liggplatser, tunnlar hängmattor, hängtunnel, hyllor, hus m.m.

min marsvin blir rädda för ljudet av klickern på håller på med target-stick istället... fungerar bra om jag bara lägger manken till o tränar mer =)

Annars får min sin dagliga ranson pellets i en aktiveringsboll en sådan som finns till hund fast mindre). Massor av inredning, mjuka liggplatser, tunnlar hängmattor, hängtunnel, hyllor, hus m.m.

Kör ungefär samma till mina :)

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
589
· Visningar
14 420
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
1 061
Senast: Krumben
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
533
Senast: ameo
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar