Sv: Aktivera hunden utan promenader
Spår har mina gillat! Eller att man släpper dem lösa någonstans där de kan få springa av sig, ifall de har stort rörelsebehov.
Nu har jag min gamla som går jättejättelångsamt på promenader. Funkar bra med min takt. Den unga hunden kan jag ha lös så att hon springer kors och tvärs i full fart och motionerar sig själv. Fast det funkar om man bor i skogen med hund som inte bryr sig om vilt och som kommer på inkallning och håller sig runt om matte.
När jag var gravid sist höll jag igång och gick lika långa promenader som innan även om de inte var så snabba. Nu är vi ute länge, men går inte speciellt långt och inte fort alls. Det funkar bra som motion det också. Mycket nosande.
Ska börja lägga spår åt den yngre hunden och maken funderar på att bygga en agilitybana på stallplanen. Som matte ska man ju inte behöva springa så mycket som hunden gör utan mest dirigera, om hunden är duktig iallafall.
Min unga hund har start behov av att springa och röra på sig. Det är lite svårare än bassen som inte har samma sorts behov.