Äkta skin på ridbyxor

B

blondi3958

Jag har letat som en tok efter skin skodda ridbyxor.
Det skall vara äkta skin och inte clarion!

Hällst skall dom finnas på nätet ;)

:bow:

jag med.. skall vara hel-skodda med helst, inte ahlv eller nått, vissa är någonslags kombinations skoddning på, vad menas det egentligen...

ngen aning vad kombinations skoning är :confused:

Jag vill antingen ha ett par helskodda eller knäskodda med skin.
Har ett par Viktor Huga ridbyxor i stl. 152 med skin, har haft dom i ca. 6-7år och nu är dom säkert i stl. 40 :rofl:
Jag vet det är dags att köpa nya :banana:
Har ett par från H**ks, helskodda med klarion, men det har börjat noppa sig :mad:

Jag har ett par sådana som jag köpte på Globen under horseshowen för en väldigt massa år sedan...
Fast efter det har jag bara sett ett par till - en kompis hade köpt någon beg som hade likadant skinn men var blå manchester...
Hittar du några får du gärna säga till!

vad hade du väntat dig om det ska vara rikigt skinn...de e ju därför "konstskinn" säljer så bra,biligare men mycket sämre kvailte-men folk köper de ju glatt ändå :crazy:

Jag har ett par Drako ridbyxor helskodda med skinn.
Dessa köpte jag på lillhästen för flera år sedan.

/ sandra ;)

Jag tycker att Kentucky är väl värda sitt pris jämfört andra "billigare" märken såsom Jacson m.fl. Jag har två par Kentucky som jag använder växelvis, varje dag, året runt och jag har haft dem i minst 10 år. De har inte ens noppat sig i tyget. Jag har även försökt förnya mig och köpt ett antal "billiga" ridbyxor men de slits ut på ett år ungfär.
Mvh/Sussi :)

Jag vill jätte gärna ha sånna där kentucky. Snart är det ju jul så :D

Äkta skinn är väldigt dyrt. Det är samma sak som att jämföra syntetsadlar o lädersadlar. Med syntet kommer man billigt undan!
Har själv ett par manchester med riktigt skinn och efter det kan jag inte rida med t.ex. knäskodda ridbyxor, inte tygskodda heller för den delen. Jag bara åker hit och dit hela tiden, mkt irriterande :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Utrustning Är det stört omöjligt att hitta nya vita ridbyxor med lite högre midja och som inte har silikonskoning? Exakt alla ridbyxor verkar ha...
Svar
17
· Visningar
1 332
Senast: MiniLi
·
Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 428
Senast: Livi
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 954
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar