K
kickilinisen
SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA!!!!! Ge er inte in på att försöka verka enligt vildhästverkning. Jag trodde att jag hade öppna ögon, inte var lättlurad , inte faller för grupptryck mm men nu med facit i hand inser jag att jag är en USEL HÄSTÄGARE. Jag gick in i detta med tron att min häst skulle få friskare hovar, jag läste mycket om det, pratade i timmat med verkaren innan "ingreppet" och ännu fler timmar efter och under tiden. Jag ifråga satte innan och under och på något vänster fick jag det till att det skulle vara bra för min häst. Det enda det lett till är att min häst nu har varit helt för öm till och från under många månader, hon har enligt både veterinär och hovslagare helt fel vinkel på både ben, hovleder samt totalt nerverkad i trakterna. Hon har oxå fått hålrum, röta vid hovväggen på alla fyra. Hon är så hårt nerverkad trots att det nu är snart två månader sedan någon pillade på hennes hovar är de så korta att det knappt går att sätta på någon sko. hovväggarna är avbrutna. Både vet och hovslagare är helt inne på att det är vildhästmetodens sätt som är orsaken. Och vet ni, JAG TROR DEM. Gå inte på allt som står och som låter så bra och verkar så logiskt. Det är inte verklighet. Jag har även hört fler nu som kämpat, kämpar med sina hästar. UTSÄTT inte era hästar för detta! SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA. Hur långt ska detta med vildhästmetoden få gå??? Jag kan inte göra något ogjort nu, jag får bara försöka få min häst frisk igen. Jag kommer aldrig att förlåta mig för att jag utsatt min häst för detta, min ända "ursäkt" är att jag trodde det skulle bli bra för min häst. Jag kommer dock varmt arbeta för att inte fler hästar råkar ut för detta. OBS! Jag är alls inte emot barfota hästar. De flesta i vårt stall är det men verkade på "vanligt" vis.