Akribori-avkommor

P

passi

Hur är era akribori hästar?
Lynne?
Storlek?
Prestationer?
Bilder?
Framtidsplaner?
Har själv en 06 hingst efter honom. Han ska visas på rådgivande.
Ska försöka sätta in bilder. Han är tömkörd, sadelvan, tränsvan, går efter lite uppmuntran själv in i transporten. Han har varit super hela tiden:banana:.Har inte vågat sitta på honom ännu för han växer så det knakar:eek:.
Ska se hur vi gör med 3 års test, hoppas att han tar en paus i växandet i vinter så vi kan börja inridningen:rofl:
Än så länge är jag supernöjd med honom:love:

Sv: Akribori-avkommor

Jag har sett ett 10-tal. Alla snygga hästar, men med varierande kapacitet! Överlag bra temperament!

http://s291.photobucket.com/albums/ll314/carre10/?action=view&current=efterbetet.jpg
http://s291.photobucket.com/albums/ll314/carre10/?action=view&current=tmkr.jpg

Va kul m en Akribori avk tråd!
Min är en val f -06. 163 cm nu. På mödernet är det Jaguar - Caracas.
Han är helt underbar att hålla på med. Nyfiken, pigg och snäll.
Jag har nyligen tagit hem honom fr betet. Tömkört, longerat o hängt på honom utan problem. Han är lättlastad.

Jätte kul om fler visar sina avk här:)

Jag har sett väldigt många genom årens lopp, har även en egen uppfödning av honom.
Jag gillar verkligen typen han nedärvt.

Men framförallt temperamentet, vår är det snällaste och mest okomplicerade man kan ha:love:
Ackepiptrav081017liten.jpg

ackepipigalopp081017liten.jpg

Lynne?
Storlek?
Prestationer?
Bilder?
Framtidsplaner?
Har själv en 06 hingst efter honom. Han ska visas på rådgivande.
Ska försöka sätta in bilder. Han är tömkörd, sadelvan, tränsvan, går efter lite uppmuntran själv in i transporten. Han har varit super hela tiden:banana:.Har inte vågat sitta på honom ännu för han växer så det knakar:eek:.
Ska se hur vi gör med 3 års test, hoppas att han tar en paus i växandet i vinter så vi kan börja inridningen:rofl:
Än så länge är jag supernöjd med honom:love:
Gå in och kolla 3årstest resultaten så får man en induktion på vad han lämnar!!

Akilles af Pan, min "till låns" som jag tänkt köpa loss när jag pluggat klart till våren. Född 2004 e: Akribori - Briar - Kew Gardens xx

Lynne? Mycket glad och nyfiken, social och kelig, älskar beröm. Men också explosiv med en hel del nerv.

Storlek? Någonstans mellan 167-170 cm.

Prestationer? På grund av diverse omständigheter är han lite efter andra 4-åringar, och är mer som en 3-åring i utbildning. Men det går stadigt framåt!

Bilder?
Den här har jag visat många gånger, men det är en av de få som visar exteriören från sidan:
21142289.jpg

Huvud:
21884169.jpg

Hemskt kass bild, löshoppning:
19436974.jpg

Framtidsplaner? Jag är en dressyrmupp som vill tävla iallafall Msv, men har gärna någon som tävlar honom i hoppning också.

Hjälper dig att putta med ännu ett par bilder på Akilles ;)

23679374.jpg

23679387.jpg

Vill också se fler Akriborisar :bump:

I trakterna av Forserum iallafall, från Stuteri Petter Pan. Kan hända att det hör till Forserum, har väldigt dålig koll på södra Sveriges geografi :laugh:

Jag har en ettårsvalack efter Akribori. Han är inte särskilt stor, men det beror nog snarast på hans nätta lilla mor. Och han har fortfarande ganska rejäla tillväxtperioder. Jag tror han hamnar en bit över 160. 163 vore perfekt, så det håller jag tummarna för.

Han har ett helt gudomligt temperament - något som flera veterinärer och vår hovslagare påtalar gång på gång. Väldigt trygg i sig själv, okomplicerad och social både mot människor och hästar. Det finns verkligen inget ont i honom! Hanteringsmässigt är han en dröm. Leda, lasta, verka, borsta, ge medicin, sätta kanyl för att ge spruta eller dropp - han är from som ett lamm.

Gångartsmässigt skulle jag gärna sett lite bättre trav, han har ungefär samma trav som sin mor. Han verkar ambitiös och vill gärna vara till lags, men har inte så mycket nerv. Typmässigt är han bättre än sin mor.

Jag vet inte riktigt vad han går för ännu, men hoppet är ju att det ska bli en riktigt hyfsad fälttävlanshäst av honom i framtiden, precis som sin mor... :D

Du har inga bilder? Vad är det för stam på mödernet? Min landar nog på 168 - 170 cm. Hans mamma e oxå nätt, 159 cm.
/ C

Jag har inga nya bilder ute på webben just nu, finns ett par gamla här. Stammen på mödernet är Pajazzo-Iran-Drabant och hon mäter 158 över manken och har då ändå en mycket väutvecklad hög manke.

Anekdot från kvällen som mycket väl visar vad min Akribori-avkomma är för typ:
Efter att jag pratat med och kliat var och en av hästarna ordentligt och gett Akribori-åringen dagens medicinkur så bereder jag mig att åka hemåt. Står mitt i hästflocken och ska försöka hitta locket till medicinen som jag tappat på marken och tänder således ficklampan jag har med mig. FNYS och BRATTEL säger det och så har hela hästflocken flyttat till Medelpad (minst). Alla utom en. Akribori-åringen står lugnt kvar när dammet lägger sig och testar om gräset i ficklampsljuset möjligen är godare än det som växer i mörkret... :rofl:

Senast ändrad:

Född 2004 u: Airtraffic Girl (F5) e: Trofé

Lynne?
Väldigt snäll men väldigt känslig och allert. Vill väldigt gärna vara till lags och försöker alltid göra sitt bästa. Samtidigt som han är känslig så är han väldigt modig och litar väldigt på människor, säger jag att det inte är farligt så köper han det rakt av.

Storlek?
För närvarande 161 cm men växer fortfarande.

Prestationer?
Programridning, dressyrprogram för 4-åriga hästar 72,17%
Visad på kvalitén dock inte med så strålande resultat eftersom han är i en tillväxtperiod och är allmänt stelbent..
Han fick i alla fall: Vet 10, 10. Ext: 7, 8, 8. Gång 7, 5:eek:, 6, allm 6. Hoppn: 7, 7, allm 7.

Bilder?
15314917.jpg

Film från kvalitén
http://www.youtube.com/watch?v=F09WBVcBeRA

Framtidsplaner?
Just nu har han en välförtjänt vila och ska sättas igång efter att ET har kollat honom på söndag. Ska försöka satsa på schampionatet nästa år är väl annars närmaste mål.

Kul med en Akribori tråd. Vad fina alla är. Jag har ett föl efter akribori som nu är 3,5 mån. Hon är helt underbar. Jätte snäll att pyssla med och väldigt social. Här kommer några bilder på
Lady Survivor
Detta kortet gillar jag. Här är hon 3 dagar gammal.

Här är hon 3 veckor gammal

Den nyaste bilden på henne tagen för 3 veckor sen.

Våra är inte bara lika i utseende utan lika i faser också, Akilles har haft en riktigt tonårs-växtfas här i början av hösten när han var valpig och gänglig och slog knut på sig själv ;)

Liknande trådar

Avel Som vissa av er kanske kommer ihåg så hade jag ute en tråd innan där jag ville ha tips om hingst till mina ston..... Iallafall så...
2
Svar
34
· Visningar
3 437
Senast: Behati
·
Avel Jag har köpt ett sto som jag tänkt ha till avel. Jag är helt nollad när det gäller blup. Hon har 125 i BLUP -hoppning. Är det bra?? 4...
2
Svar
27
· Visningar
3 672
Senast: Fiorano
·
Avel Eller… Dags att avsluta min korta karriär som uppfödare? Jag har läst och begrundat ett flertal trådar och nu börjar jag känna mig...
2
Svar
31
· Visningar
2 853
Senast: Flower_Power
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit