Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Herregud, de är som ogräs! Visst är de vackra, men det är länge sen jag härdade mig till att bara meja ner dem med gräsklipparen.
Jag tror inte jag gillar dig längre Jag är VÄLDIGT noga med att klippa runt mina om de kommit in på gräsmattan.
Då finge jag inte klippa någon gräsmatta alls. Med sax för hand kanske.
Där inte aklejorna invaderat myllrar det av stockrosor (som jag inte gillar). Vroooom! säger gräsklipparen med ojämna mellanrum...
Hallå @tanten
Du får passa dig så vi inte kommer ett gäng från Dalarna och befriar dina växter och släpper dem fria!
De är ju redan fria, det är det som är problemet!
Men det finns faktiskt en som jag försöker komma ihåg att vara lite försiktig med, har haft några få (2-3st) mörklila vallmo med kallgrå stjälkar, spred ut en av frökapslarna ifjol och det ser ut att ha tagit sig här och där i år! Dem låter jag stå. (När jag minns det...)
Du får gärna skicka frön från båda till mig.Då finge jag inte klippa någon gräsmatta alls. Med sax för hand kanske.
Där inte aklejorna invaderat myllrar det av stockrosor (som jag inte gillar). Vroooom! säger gräsklipparen med ojämna mellanrum...
Du får gärna skicka frön från båda till mig.
Inga frön är mogna än och jag åker hemifrån till veckan, men jag kan höra av mig när jag kommer tillbaka om det finns något att plocka då om du vill?
Jag gick en sväng med lien igår kväll och mejade ner kirskål på rätt stor yta.Föredrar aklejor framför den där förbannade kirskålen.
Grannen har massor av aklejor, och fick ta lite frökapslar, men är de bara och trycka ner dom i backen och hoppas de gror eller ska de torkas först. Älskar dessa blommor men har inte så många själv. Och så undrar jag om ni har nån och gärna bilder
Föredrar aklejor framför den där förbannade kirskålen.