Åkerbo 17 Maj

Sv: Åkerbo 17 Maj

det ska jag med:banana: hörde att banan är lite krävande! vad tycker ni andra som har ridit den? Hörde att underlaget kan vara besvärlig vid mycket regn!:confused:

det ska jag med:banana: hörde att banan är lite krävande! vad tycker ni andra som har ridit den? Hörde att underlaget kan vara besvärlig vid mycket regn!:confused:

Jaa, jag tkr nog att det är en ganska "svår" bana. var där och tränade för ngn vecka sedan, hoppade blandannat en enligt mig stor häck (på bilden) och enligt lappen på den skulle den vara med i Debutant för kategori I :o

Vad det gäller underlaget så vet jag inte, förra året regnade det hela förmiddagen men sen kom solen på eftermiddagen iof och underlaget var fint :)

jag tänkte rida Bamse Cup kvalet CNCP* iga e de någon som ridit den banan, aa SM förra året va inte så kul hörde jag... någon som ridit den banan?
får se om de blir något annars kör jag på nat dressyr iställe

Vad jag kommer ihåg av förra årets Lätt-bana var den rejäl men fair. Mkt fina hinder.
Jennifer var där lite senare och tränade, bland annat på flera av Msv B-hindren, och det gick också fint.

Så nu har startlistorna kommit upp, när ska ni starta?

Sjalv ska man starta 8.42 vilket innebär att jag måste gå upp kl. 5 :o

jaja, det spelar ingen roll jag ser fram emot det ändå och håller tummarna för sol :)

jobbigt de ska bil regn hela helgen å va ja hört tål in banan de...

jobbigt de ska bil regn hela helgen å va ja hört tål in banan de...

Då kan man ju bara hoppas att de lärt sig av förra året då.... och preparerar före och efter hinderna i tid.

Det är ju fler än vi, som med facit i hand, skulle ha struntat i att starta terrängen på JSM ifjol

Så var rädd om era fina ponnyer, även om det är EM-kval så är det inte värt det (att riskera en knäckt/skadad häst pga underlaget)

:bow:Grattis!:bow: till den vite missilen :love: som äntligen fattat att han måste sköta sig på dressyrbanan även med skånsk matte

Bamse-kram för segern i Bamse-cupen :rofl::laugh::rofl:

ja!! jätte roligt för Moa att hon vann! :D Hur gick de för alla andra? har ju inte kommit någar resultat... Vilka fler blev placerade i den *-ponnyklassen? :bump:

Olivia och Kelly 3a och carolin Otterhall och Munsboro Willma 4a. Alla som 0a terrängen tror jag var placerade:S
Själv va ponnyn Superfin men ja red ju bort mig... Haha okej att ja har en underbart snäll ponny men man kanske ska ha galopp när man rider mot hinder:P

jasså? va hände då? haha jag "glömde" hindret bakom vattnet förra året där, plötsligt kom de framfrör näsan på oss och oj, de kom vi visst över..;) snällaponnysar ska man ha<3 ;) haha

haha nee ja glömde typ också hindret bakom vattnet och travade upp och fram till de:P så ponnyn hamnade typ i botten å de tycker inte ponnyn om. Sen på de där hindret upp på kullen, ett räcke(stock) hade ja ingen galopp och tog ingen halvhalt lr nått så de va mitt fel. Men vi hade en fin runda i överigt och ja tog de lungt eftersom hon ej e super rutinerad. haha kom väll sist lr nå sånnt men skit samma ja red riktigt dåligt genom hela tävlingen å folk skulle garvat åt min dressyr om dom såg den:P *host* Hemskt *host* haha man kan ej tro att de kan gå nationellt när man ser hur ja ridit i år på Ft dressyren haha

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
826
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 460
Senast: Grazing
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
579
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka