Akademisk/western - arab/newforest

S

Suune

Haha, vilka blandningar va! Men nu till frågan, ja har just köpt en häst som är mkt akademiskt/western riden och ja skulle gärna vilja veta lite mer om det här med akademisk ridning, jag fick nämligen inte något riktigt svar från den förra ägaren... och så skulle ja gärna vilja börja träna det här. Men ja vet inte, är det svårt ?

Tack på förhand !

//Linda och Suune !
 
Sv: Akademisk/western - arab/newforest

Läs i faq-en här i forumet, läs i olika diskussionstrådar, sök i länkforumet på Akademisk Ridkonst och Barockridning och läs in dig lite på, vad Akademisk ridkonst går ut på.

När du fått en liten inblick i vad Akademisk Ridkonst är, kan du börja att delta på kurser som "fotfolk" = publik, några gånger och se om det ÄR något som kan intressera dig, innan du deltar med din egna häst.

Lycka till

IngelaH
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
27
· Visningar
2 212
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 460
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Jag gissar att det är lika svårt för någon som har växt upp i ett tryggt kärleksfullt hem att föreställa sig hur det är att växa upp i...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 145
Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 442
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp