Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Egentligen anser jag mig vara akademisk/barock-inriktad bara därför att de flesta som benämner sig på detta sätt i någon mån delar min grundfilosofi. Har iofs tränat för tränare som kallar sig själva "klassiska" eller "AR" mm. Är kanske inte tekniken och teorin som har tilltalat mig mest, utan själva förhållningssättet och filosofin. Om ridning är känsla är teori och teknik av sekundär betydelse, det viktiga är att man får hjälp att lära sig kroppskontroll och -koordination, analysförmåga och att man får (teoretiska och tekniska) ledtrådar till känslan. Inom det man kallar AR/barock finns många som ger utförligare svar än "för det har vi alltid gjort", och då får man mera hjälp. Vad man kallar olika slags ridning, varför man gör det och vad som är "rätt" kan man sedan strida om till dödsdagar. Så det kvittar totalt för mig. Jag fullständigt skiter i vad som är "rätt" eller "fel". Sådana begrepp existerar bara om vi låter dem existera... Egentligen är det väl så att sanningen alltid är individuell och universell samtidigt. Om jag tänker en tanke existerar tanken och är därmed "sann". Bara mitt sätt att se på saken.Karin87 skrev:Jag va bara lite nyfiken på vad alla tror. Tror/tycker ni att akademisk ridkonst och barockridning är samma sak?? Om ni inte tycker det, vad är skillnaden?? Om ni inte tycker det, varför??
Hoppas på svar!